סערת ברדוגו |כך הגיבו חברי הכנסת והעיתונאים על ההודעה המרעישה

הודעת גלי צה"ל על הדחתו של יעקב ברדוגו מתכניתו בגל"צ לא עברה בשקט, חברי כנסת ואנשי תקשורת משני צדי המתרס התייחסו להחלטתה של ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל | לכל התגובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 16:37 ט באדר א'

סערת ברדוגו |כך הגיבו חברי הכנסת והעיתונאים על ההודעה המרעישה
יעקב ברדוגו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו מעורר סערה ולא בגלל דברים שאמר, בהודעה מנומנמת שיצאה הערב מגלי צה"ל, דווח כי התכנית האהובה על המאזינים בגל"צ תרד מלוח השידורים , כאשר אחד המגישים יעקב ברדוגו יודח למעשה מהרצועה והיא תיוותר בידי שותפו לתכנית עד לא מזמן ירון וילנסקי.

פוליטיקאים ואנשי תקשורת התייחסו להחלטה של ממלאת מקום מפקדת גל"צ גלית אלטשטיין, לבטל את תכניתו של ברדוגו, בחרנו עבורכם את התגובות הנבחרות:

נתניהו: מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל״צ

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו היה מראשוני המגיבים להחלטה וכתב: "ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל״צ, ששידר את התוכנית המאוזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו" 

עמית סגל: יריקה בפרצוף של המאזינים

עמית סגל הגיב במהירות אף הוא להחלטה התמוהה של גל"צ וכתב: הדחתו של ברדוגו מהתכנית שהביא לשיאי האזנה בגלצ היא יריקה בפרצוף של המאזינים, וההמשך של ההשתלטות הפוליטית על התחנה. אין צורך להסכים איתו כדי להתחלחל מהמהירות שבה תכתיבים פוליטיים הופכים למכתבי פיטורים.

סמוטריץ' עקץ: מה שווה תחנת רדיו צבאית אם לא שולטים בה

גם יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב בטוויטר וכתב: " אז גנץ ממנה מ"מ מפקדת "זמנית" לגל"צ ללא מכרז, והיא נשארת ונשארת ונשארת, ו"מטהרת" את התחנה משדרנים שלא באים מהשמאל הקיצוני. מה שווה תחנת רדיו צבאית אם לא שולטים בה. ו"שומרי הסף"?! הצחקתם אותם. מדובר הרי באנשים הנכונים מהמקומות הנכונים. מנהל תקין אומרים לכם." 

חבר הכנסת משה אבוטבול: בושה!

ח״כ משה אבוטבול מש״ס כתב בחשבון הטוויטר שלו: הם מ-פ-ח-ד-י-ם… ‏ההדחה של יעקב ברדוגו הינה בעקבות הפופולריות שלו ודעותיו שלא מתיישרים עם אבירי היושר המוסר והשלטון.. בושה! יעקב ברדוגו, חזק ואמץ אנחנו איתך!! ‏לא ניתן שיסתמו לנו את הפה
‏את המהפכה הזאת אי אפשר לעצור!!!

ינון מגל: בפעם הבאה תענו בפשטות: ברדוגו 

העיתונאי וחברו לערוץ 14 ינון מגל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בפעם הבאה כשישאלו אתכם על החלטות מוזרות בפרקליטות או במשטרה או בבתי המשפט או באקדמיה או בתקשורת: "מה, אתם באמת חושבים שהשיקולים שם הם פוליטיים, ולא עניניים או מקצועיים?" תענו בפשטות: ברדוגו " 

חבר הכנסת יואב קיש: תרגיל מגעיל ומכוער של פגיעה בחופש הביטוי

חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש  הגיב בחריפות ותקף את גנץ ישירות: "גנץ וכל הנהלת גלי צה"ל פשוט בושה. תרגיל מגעיל ומכוער של פגיעה בחופש הביטוי בגלל שיח של עמדות ימין. שנים כל שדרני השמאל בערוץ שידרו ללא הפרעה רק ברדוגו זה "בעייה". אתם ביזיון ובושה לדמוקרטיה. לא נשכח. שנחזור נעשה סדר מחדש בלי גבולות כמו שאתם מתנהגים.

חגי סגל: שילוב מרהיב של בולשביזם ואיוולת

עורך העיתון מקור ראשון חגי סגל,  הגיב להדחה בציוץ בטוויטר וכתב: "ההדחה הבוטה של ברדוגו היא שילוב מרהיב של בולשביזם ואיוולת" 

יאיר שרקי: צבא לא צריך רדיו, בטח לא כזה שמשרת את האינטרס של הפוליטיקאי התורן ששולט בו

עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: אני לא ממעריצי ברדוגו, אבל ההדחה שלו מגל״צ פוליטית לא פחות ממינויו, ומשניהם עולה המסקנה העגומה: לסגור. צבא לא צריך רדיו, בטח לא כזה שמשרת את האינטרס של הפוליטיקאי התורן ששולט בו

https://twitter.com/yaircherki/status/1491756572409835522?s=20&t=DT3TmfPQeecHyf6AV4GE_w

מתן כהנא: הגיע הזמן להפריט את גל"צ

גם מהקואליציה נשמעה תרעומת כלפי המהלך, כאשר השר לשירותי דת מתן כהנא צייץ לאחר ההחלטה: היום קבלנו עוד תזכורת למה אין שום סיבה שמדינת ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם המערבי עם תחנת רדיו "צבאית". הגיע הזמן להפריט את גל"צ!

ג'וש בריינר כתב 'הארץ': להדיח אותו זו טעות

ג'וש בריינר, עיתונאי 'הארץ' כתב : מה אני אגיד לכם, אני אוהב לשמוע את ברדוגו. בעצם אולי אוהב זו מילה גדולה. לפעמים מתעצבן, לפעמים אומר לעצמי 'נו באמת הזיה מוחלטת, מה קשור מנדלבליט' ולפעמים אפילו מסכים. מה שבטוח, כמעט תמיד היה מעניין ואם לא, פשוט העברתי תחנה. להדיח אותו זו טעות.

איתמר בן גביר: משטרת המחשבות של בנט

חבר הכנסת מהציונות הדתית איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: משטרת המחשבות של בנט - לפיד סגרה את המיקרופון לאנשי הימין, והודיעה על הדחתו של יעקב ברדוגו מהתוכנית הכי מואזנת בגל"צ. זהו יום שחור לדמוקרטיה ולחופש הביטוי ידע כל איש ימין שממשלת השיסוי סותמת לנו את הפה ורוצה שתחשבו את מה שהם רוצים את המנגינה הזאת, אי אפשר להפסיק. הימין בסוף ינצח!

אבישי בן חיים: מזרחיים מצטיינים הופכים ליעד שההגמוניה עוד יותר שואפת לחסל

עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים כתב: "הדחת ברדוגו מגלצ מנפצת שקר גדול של הדיכוי: אם תצטיינו ניתן לכם שוויון הזדמנויות. מקרה ברדוגו מעיד, שדווקא מזרחים מצטיינים הופכים ליעד שההגמוניה עוד יותר שואפת לחסל. ההגמוניה לא דורשת רק הצטיינות, אלא כניעה תרבותית מוחלטת ומחיקת המסורת שלך, ואז תקבל קצת במה בגלצ" וכיוב.

חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי: עליית מדרגה מסוכנת של סתימת פיות

אריה דרעי הגיב בזעם על ההחלטה וכתב: ההחלטה השערורייתית והמקוממת של מפקדת גל״צ, להדיח את יעקב ברדוגו מהגשת תוכניתו הפופולארית, היא עליית מדרגה מסוכנת של סתימת פיות של מי שמשמיע את קולם של מליוני אנשים בישראל. לא מפתיע לגלות שזה מגיע מהמחנה ה׳פלורליסטי׳, שהכל מותר לו. בושה וחרפה

חבר הכנסת אופיר סופר: תחנה שממומנת מכספי האזרחים, מבצעת ניקוי פוליטי

חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית צייץ: הדחת יעקב ברדוגו מגלי צה"ל היא חרפה. תחנה שממומנת מכספי האזרחים, מבצעת ניקוי פוליטי והולכת יד ביד עם רצונם של בכירי הממשלה שדעותיו של ברדוגו אינם כהשקפתם.