הבן של נעמי שמר לצד ההתיישבות הצעירה: "גם סבתי התיישבה בלב אוכלוסייה ערבית עוינת"

הזמר והמלחין אריאל הורוביץ, מחזק את אנשי ההתיישבות הצעירה, ויוצא נגד הממשלה בראשות בנט: "מאחורי סבתא שלי עמד כל הממסד הציוני. להתיישבות הצעירה היום יש ממשלה שלא מסוגלת לטעת עצים, לא כל שכן לדאוג לחיבור לחשמל לחלוציה בזמן סופה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/01/22 12:05 כה בשבט התשפב

הבן של נעמי שמר לצד ההתיישבות הצעירה: "גם סבתי התיישבה בלב אוכלוסייה ערבית עוינת"
עשהאל, הר חברון, צילום: אלעד הומינר

אריאל הורוביץ התייצב הבוקר (ה') באופן מרגש לצד אנשי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. הורוביץ, זמר ומלחין בזכות עצמו, הוא בנם של נעמי שמר ומרדכי הורוביץ זכרם לברכה. בחשבון הפייסבוק שלו, כתב אריאל מילות תמיכה בהתיישבות הצעירה, וביקש לחזק את משפחותיה.

הורוביץ פתח והזכיר את אמו: "על התמונה הזאת שעמדה בבית ילדותי על הפסנתר כתבה אמי נעמי שמר ז"ל את שירה היפה 'דיוקן אימי'. בתמונה נראית סבתי רבקה ספיר החלוצה מכנרת - או אם תרצו ה'מתיישבת הצעירה', נושאת את עיניה לשמיים ב'ימים יותר קשים באלף תשע מאות שלושים בקיץ'".

כמו ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בתקופתנו אנו, כתב הורוביץ, "גם סבתי התיישבה בלב אוכלוסייה ערבית עוינת מתוך הבנה שרק התיישבות עיקשת באזורי הספר, תאפשר אחיזה יהודית בארץ לדורות. אבל יש בכל זאת הבדל בין ההתיישבות הצעירה אז והיום: מאחורי סבתא שלי עמד כל הממסד הציוני דאז. להתיישבות הצעירה היום יש את ימינה שפנתה שמאלה וממשלה שלא מסוגלת אפילו לטעת עצים באדמות מדינה, לא כל שכן לדאוג לחיבור לחשמל לחלוציה בזמן סופה".

לסיום, הקדיש כמה מילים למתיישבים הצעירים: "אז כשהמתיישבים מצטופפים הלילה בקור ובחושך אני מבקש לשלוח להם את המילים שתיארו את מאבקה של סבתא רבקה: "קורה שלפעמים נורא עצוב לי/ קורה שלפעמים יש יום אפור/ קורה ששום דבר כבר לא חשוב לי/ לא הללויה לא שמיים לא ציפור/ אבל כמו אל הרפתקה /אל איזו דרך רחוקה/שמפתה ומחכה/והפתעות יש בחיקה עדיין / דיוקן אמי מונף אל השמיים/ מלא אפשרויות מלא תקווה/ אל העתיד האינסופי שטרם בא...". 

(דיוקן אמי, יהורם גאון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן