אייל גולן שוב מסתבך?

הזמר אייל גולן החליט להשיק מוצר מיוחד שיישא את שמו וקיבל ביקורת ממשרד הבריאות: גולן העלה לרשת תיעוד של סיגריה אלקטרונית הנושאת את שמו, וכתב שהמוצר יושק בקרוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 21:06 ה בכסלו התשפב

אייל גולן שוב מסתבך?
אייל גולן, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מוצר חדש של הזמר אייל גולן: היום פרסם הטאלנט שנחשב לאחד האומנים המוצלחים בישראל סרטון קצר באינסטגרם שחושף את המוצר הבא שישיק, סיגריה אלקטרונית שנושאת את שמו. במשרד הבריאות לא התלהבו מהמוצר החדש ופרסמו אזהרה.

בסרטון ניתן לראות מארז עליו מצויר גולן ובתוכו סיגריה אלקטרונית עם חתימתו של הזמר. הסרטון נראה כפרסומת לעישון סיגריה אלקטרונית ובמשרד הבריאות מיהו להגיב בתקיפות, "מדובר בפרסומת אסורה ברשתות החברתיות. לאור כך, נוציא מכתב אזהרה שמדובר בעבירה של פרסום בפרסומת אסורה על פי חוק, עם דרישה להסרה מיד מהאינטרנט ומכל הרשתות החברתיות, אם התבצעה חלוקה בפועל מדובר בעבירה נוספת על חוק איסור פרסומת". 

בעקבות הפרסומים גולן מיהר לשנות את ההתנהלות,  "קאריבו סיגריה אלקטרונית לא נמצאת עדיין בשוק ולא ניתן להשיגה, ולמרות זאת אייל הוריד באופן מיידי את כל השיתופים באינסטגרם. אנו שומרים על החוק והחוק נר לרגלינו", מסרו בסביבתו של גולן.

על פי אתר משרד הבריאות סיגריות אלקטרוניות הן מוצרי עישון לכל דבר.  סיגריות אלקטרוניות עובדות במנגנון של אידוי נוזל ולא של בעירת טבק כמו הסיגריות הרגילות. ברוב המקרים נוזל האידוי מכיל ניקוטין וכן חומרים נוספים. 

הנזק המשמעותי ביותר של סיגריות אלקטרוניות הוא שהן מכילות ניקוטין, בדיוק כמו סיגריות רגילות . ניקוטין הוא חומר ממכר בכל גיל, אך חשיפה של בני נוער אליו חמורה עוד יותר כיוון שבתקופת ההתבגרות המוח רגיש במיוחד ולכן הניקוטין יכול לגרום להתמכרות, להפרעות קשב ולהפרעות במצב הרוח (דיכאון למשל). מעבר להשפעה על המוח, הניקוטין משפיע על תהליכים נוספים בגוף כגון לחץ הדם וקצב הלב. כל אלו יכולים להפוך להשפעות ארוכות טווח.

הסיגריות האלקטרוניות מכילות חומרים מזיקים נוספים, מלבד הניקוטין, ביניהם חומרים שיכולים להשפיע לרעה על מערכת הנשימה וחומרים שנחשבים קרצינוגניים, כלומר בעלי פוטנציאל לגרום למחלות סרטן. הוכח כי בני נוער המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות נמצאים בסיכון מוגבר של עד פי 7 לעבור לעשן סיגריות רגילות בעתיד. התמכרות לניקוטין יכולה להוביל בעתיד לשימוש בסמים.