שחקנית "מלכת היופי של ירושלים" ושחקן ערבי ששיחק כמחבל בסדרה "פאודה" בסרט עלילתי חדש שיצולם בשומרון

סוול אריאל אור השחקנית הראשית בסרט: "לצלם בשומרון חוויה מדהימה - בוודאות אחזור לטייל ולצלם". יוסי דגן יו"ר הקרן: "יצירה מקומית שסוף סוף מקבלת ביטוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/21 15:18 יט בחשון התשפב

שחקנית "מלכת היופי של ירושלים" ושחקן ערבי ששיחק כמחבל בסדרה "פאודה" בסרט עלילתי חדש שיצולם בשומרון
צילום: יוסף כהן

סרט נוסף של קרן קולנוע שומרון מצטלם בימים אלו בשומרון, הפעם סרט של היוצר המקומי, איגור רייזנברג. הסרט  "קו הפרדה" מביא סיפור אנושי שהיה יכול לקרות רק ביהודה ושומרון. מתיישב מהאיזור (אברהם ארנסון - שמככב בסדרות PPS, פלמ"ח, ספיידרז וגם בסרט 'פול ספיד' שהופק בסיוע הקרן) לוקח טרמפיסטית את סוול אריאל אור המשחקת חילונית מתל אביב שנקלעה למקום. 

השניים שמגיעים מעולמות שונים נקלעים לתאונה שבה נדרס צעיר – אותו משחק עימאד מרעי, שחקן ערבי ששיחק מחבל בסדרה פאודה. התאונה משביתה את הרכב, והשניים מוצאים את עצמם בדו שיח שהיה בלתי אפשרי בכל סיטואציה אחרת.

הסרט הוא סרט עלילתי קצר שהצטלם כמעט כולו בלוקיישן המפתיע: בית העלמין באריאל. השחקנית הראשית על הסט, סוול אריאל אור, משחקת בימים אלו גם את התפקיד הראשי בהפקה המדוברת של yes "מלכת היופי של ירושלים" התרגשה מהצילומים באיזור הייחודי ואמרה: "לצלם בשומרון הייתה חוויה מדהימה, הרגשתי את העוצמה והמורכבות של המקום יחד עם המון המון יופי של שטחים מרהיבים ומהפנטים הרגשתי מוגנת ומועצמת. אני בוודאות אחזור לשומרון, בתקווה לצילומים נוספים ואם לא אז לפחות לטיול אחד או שניים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן: "הצילומים הללו הם נדבך נוסף של יצירה מקומית, שסוף סוף מקבלת ביטוי. אני בטוח שמי שיצפה בסרט ובכל הסרטים של הקרן יזכה להכיר עולם תרבותי שונה ומרתק ונופים ייחודיים שנמצאים מתחת לאף. קרן קולנוע שומרון מביאה את הקול שטרם נשמע, סיפורים שטרם סופרו מאיזור יהודה שומרון ובקעת הירדן" דגן הודה לשר התרבות חילי טרופר ולשרה הקודמת מירי רגב "על עשייה בלתי מתפשרת למען חיזוק היצירה התרבותית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית". 

"הסרט הזה" מוסיפה אסתר אלוש, מנכ"לית הקרן, "הוא חלק מסדרת סרטים קצרים שהקרן תומכת בהם והיא מאפשרת ליוצרים המקומיים לתת ביטוי ליצירה ייחודית שגם מספרת את הסיפור של האיזור וגם בונה את היוצרים. בזמן הקרוב ייצאו סרטים רבים של הקרן לאקרנים". 

קרן קולנוע שומרון היא קרן הקולנוע של יהודה שומרון ובקעת הירדן. הקרן הוקמה על ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ודוברת המועצה אסתר אלוש. הקרן תמכה עד היום בלמעלה מ-50 סרטים עלילתיים קצרים ותיעודיים. הקרן מקיימת בימים אלו חממת קולנוע עם איתי אשר וזוכה להכרה. הסרט של הקרן "מרגלים מבית" התמודד בפסטיבל חיפה בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר.