התפקיד החדש של יונתן אוריך היועץ של נתניהו

יועצו וראש מערך הדיגיטל של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הצטרף לחברת פרספשן של שרוליק איינהורן. אוריך יעסוק בהובלת קמפיינים בינלאומיים פוליטיים ומסחריים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 20:22 כד באלול התשפא

התפקיד החדש של יונתן אוריך היועץ של נתניהו
יונתן אוריך. , צילום: פלאש 90

ג'וב חדש ליועץ הסרוג יונתן אוריך. אוריך שהתפרסם בזכות הקרבה שלו לראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אותו ליווה בשנים האחרונות ודאג למערך הדיגיטל הנרחב של נתניהו מצטרף לחברת פרספשן של שרוליק איינהורן ויקח את האסטרטגיה מלשכת נתניהו לסיבוב בעולם.

הסוכנות פרספשן נמצאת כיום בבעלותו של שרוליק איינהורן, שהיה מנהל הקרייטיב הראשי בקמפיינים של נתניהו ועבד יחד עם אוריך. איינהורן, בעבר היה שותף במשרד הפרסום אלנבי, אך עזב אותו לטובת הקמת סוכנות המדיה פרספשן שבראשה הוא עומד כיום. שותף נוסף במשרד של איינהורן הוא אמיר עדאקי, גם הוא נמנה בעבר עם עובדי מערך הדיגיטל של נתניהו כך שהשלושה סוגרים מעגל ושבים לעבוד יחד. השלושה ימשיכו להיות מעורבים בקמפיינים פוליטיים מחוץ לישראל, כך על פי המידע באתר של הסוכנות.

אוריך נולד בכפר סבא למשפחה דתית. בנעוריו היה חבר בתנועת ציונות דתית ריאלית ולמד בישיבת הר עציון. לאחר מכן התגייס לדובר צה"ל והיה במשך כחמש שנים עורך אתר צה"ל. תוך כדי השירות הצבאי שימש כעורך חדשות כיפה. מעט לאחר שחרורו מהצבא מונה לעורך מדור היהדות של אתר nrg, וכתב מגזין ב"מקור ראשון".

בשנת 2015 מונה לראש מערך הניו מדיה ולדוברו של בנימין נתניהו ודובר תנועת הליכוד. לשם הגיע לבקשתו של טופז לוק, ששירת איתו בדובר צה"ל.


(יונתן אוריך).

בספטמבר 2019 זומן לוועדת הבחירות המרכזית בחשד לביזיון בית המשפט, לאחר שהופרה הבטחתו כי הצהרת ראש הממשלה לא תכלול תעמולת בחירות. אוריך טען שהאחריות להפרה חלה על ראש הממשלה, ובעקבות זאת חויבו הליכוד ונתניהו בתשלום הוצאות בסך 15,000 ש"ח לכל אחת משתי הרשימות, כחול לבן והמחנה הדמוקרטי.