רפואה שלמה יואב קוטנר חשף בשידור חי: אני חולה בסרטן

המגיש ועורך המוזיקה הוותיק חשף בשידור חי למאזיניו, כי יצא להפסקה מעבודתו בשל מחלת הסרטן בה חלה, וסיפר שעבר טיפולי הקרנות: "זה משהו קטן שיעבור והכל יהיה בסדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 08:07 כז באב התשפא

יואב קוטנר חשף בשידור חי: אני חולה בסרטן
יואב קוטנר, צילום: CC BY-SA 4.0 יעל אלין קוטנר

השדרן, העיתונאי ועורך המוזיקה הוותיק יואב קוטנר, חשף אתמול (ד') כי חלה במחלת הסרטן. בשידור חי בתכנית לה קרא קוטנר "רדיותרפיה", המשודרת ברדיו "הקצה", סיפר למאזיניו בשורה קשה: "הייתה הפסקה די ארוכה בתכנית, בגלל כל מיני סיבות אישיות. הייתי באיזה טיפול רפואי, ניתוח, דברים כאלה מבאסים. לא היה לי כוח לעשות את זה".

"בינתיים אני לא חוזר לתוכנית", אמר קוטנר: "רדיותרפיה זה המקום בבית החולים שבו מקבלים הקרנות. באחת הפעמים שבאתי להקרנות, קרה לי משהו די משעשע - כנראה שחלק מהאנשים שמפעילים את המכונות המפחידות האלה, מכונות הרנטגן, זיהו אותי... אז חלק שמו לי ביטלס ברקע, כי אני אוהב לשמוע מוזיקה. אבל פתאום הגיעו חבר'ה טיפה יותר צעירים, ושמו לי רדיוהד, ואני חייב לציין שזאת פעם ראשונה בחיים שלי שלא רציתי לשמוע רדיוהד. כשאתה שוכב בתוך מכשיר ענק, שמסתובב סביבך ומקרין קרני רנטגן מאוד חזקות, המוזיקה הזאת נשמעת יותר מדי מלחיצה. ביקשתי מהם שיהיה שקט פשוט, להפתעת הסובבים".

קוטנר סיפר על התרפיה שלו דרך מוזיקה ורדיו, והודה לחברים שתמכו בו "בתקופה המחורבנת הזאת". לאחר מכן אמר: "אני מרגיש גם בתחום הזה בר מזל שיש לי אנשים שאני אוהב אותם והם אוהבים אותי, זה עוזר תמיד. ועוד משהו אישי: כשאתה נמצא במקומות כאלה שיש אנשים שמטופלים, כמו במכון שעושים את הרדיותרפיה, אתה מבין כמה אתה באמת בר מזל, שאצלך זה משהו קטן שיעבור, והכל יהיה בסדר".

העורך הוותיק בחר להשמיע בהמשך התכנית את הקטע "פרידה", של אבישי כהן למילותיה של זלדה: "זה שיר שעוסק בסוף החיים, בפרידה, שיר שהרביתי לעסוק בתוכנו עם הפסיכולוגית שלי, נגה אשל". לאחר מכן ספר דבר נוסף מרגש: "ביום שבו נגה, שהייתה הפסיכולוגית שלי 30 שנה, נפטרה, הודיעו לי שיש לי סרטן וצריך להוציא אותו. הכול בסדר, אני בריא. וממנה שאבתי את חכמת החיים הזאת של לא להתבאס מדברים שאתה לא יכול לשנות. חכמת זן. לדעת מה אפשר לעשות ומה אי אפשר לעשות. ננסה".