מנכ"ל סרוג מונה למשרד לענייני ירושלים

השר אלקין בחר את נתנאל איזק למנכ"ל המשרד לענייני ירושלים. איזק שמשמש כמשנה לראש העיר לוד הודיע כי יעזוב את העירייה. איזק מוכר כמקורב לשר גדעון סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 19:38 ו באב התשפא

מנכ"ל סרוג מונה למשרד לענייני ירושלים
נתנאל איזק, צילום: אלון גרגו

עוד סרוג מצטרף לשורת הדתיים שמשמשים כמנכ"לים במשרדי הממשלה. נתנאל איזק מהעיר לוד יקבל את התפקיד היוקרתי והוא הודיע על התפטרותו מעיריית לוד שם הוא משמש כמשנה לראש העיר יאיר רביבו. המינוי תלוי באישור הממשלה שתתכנס ביום שני אך הממשלה צפויה לאשר את המינוי.

איזק שיעמוד בראש המשרד שנמצא בידי השר זאב אלקין נחשב למקורב לגדעון סער והוא שובץ המקום ה-21 ברשימת תקווה חדשה בבחירות האחרונות לכנסת. בעבר כיהן כיו”ר ארגון הסטודנטים הארצי של המכללות בישראל וכחבר המועצה להשכלה גבוהה. איזק שימש כראש המטה במשרדי הכלכלה והנגב והגליל, כיועץ מקצועי במשרד החינוך וכראש המטה המוניציפאלי במשרד הפנים. איזק נשוי ואב לשישה.


 

איזק מוכר מפעילותו להעלות לסדר היום את הטרור ששרר בלוד בתקופת מבצע שומר החומות. בימי שומר החומות התראיין איזק לחדשות כיפה וסיפר על המצב הקשה בעיר. "לא להאמין שבעיר במרכז הארץ יש פוגרום. זה דברים שלמדנו בשיעורי היסטוריה על מאורעות תרפ"ט, אבל אז לא היה צבא שיגן עליהם" סיפר אז  איזק והוסיף, "אבל הנה גם בשנת 2021 שוב אזרחים נאלצים להגן על עצמם בגופם. בסוף אותם אנשים שמגנים על משפחותיהם שלהם, אותם מכניסים למעצר, זה לא נורמלי". איזק המשיך לפרט על המקרה בו נעצרו האזרחים שהגנו על עצמם: "בשעה 23:40 התקבל דיווח למשטרת לוד, שיבואו מהר להגן על תושבים יהודים שזורקים עליהם אבנים, אך במשך שעה ועשרים דקות המשטרה לא מגיעה. . אנשים החלו בוכים בטלפון ואף אחד לא מגיע"

"מתי כן הגיעו?" מספר איזק,"חצי דקה אחרי שאנשים נאלצו להגן על עצמם והיו נפגעים, אז הגיעה המשטרה ועקבה לחקירה את אלה שהגנו על עצמם. כמה אנשים נעצרו מהצד השני? אפס! ראש הממשלה הגיע לפה אתמול ואומר שמה שקורה בעיר הוא בלתי נתפס, אז למה דווקא האנשים האלו נמצאים במעצר?".  אוזלת היד של המשטרה בעיר הגיעה למצב כי במהלך הלילה הגיעו לעיר מאות יהודים שלפי איזק באו לעשות תורניות שמירה בשכונות. "מתפרעים מסתובבים ברחובות ושורפים בתי כנסת וניידות משטרה, וכל זה בלי שנורה כדור אחד אפילו לא כדור גומי".