מגזין חדש נולד: ערוץ 20 חונך פלטפורמה חדשה

ערוץ הטלוויזיה המסחרי מרחיב את שורותיו ומגיע גם לעולם הדפוס. מגזין חדש של הערוץ, "20-המגזין", יענה על "הצורך במגזין יהודי, ישראלי, ציוני ואיכותי באטמוספירה התקשורתית הקיימת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 10:49 כז בתמוז התשפא

מגזין חדש נולד: ערוץ 20 חונך פלטפורמה חדשה
צילום: ערוץ 20

שבע שנים חלפו מאז הושק ערוץ הטלוויזיה המסחרי "ערוץ 20", והיום (ד') נודע על מהלך חדש שיוזם הערוץ. מגזין אקטואלי מודפס, אשר יכלול 100 עמודים ויעסוק בפוליטיקה, חברה ותקשורת. בנוסף, במגזין החדש יהיו מדורים קבועים כמו היסטוריה, טיולים, ביקורת התקשורת וגאופוליטיקה. כמו כן, יהיו בו טורים קבועים של ד"ר מרדכי קידר, כנרת בראשי, שי גולדן וגלי בן חורין. 

רועי אהרוני, מי שהיה סגן העורך בעלון עולם קטן, ישמש כעורך הראשי של המגזין החדש, אשר יקרא בשם "20-המגזין". בפוסט שפרסם אהרוני בחשבון הפייסבוק שלו כתב, "ערוץ 20 החליט להשתדרג ולהוציא לאור מגזין אקטואליה חדש. זו פעם ראשונה שערוץ טלוויזיה מקים גם מגזין מודפס, וזה כשלעצמו יציאה. נדמה לי כי הצורך במגזין יהודי, ישראלי, ציוני ואיכותי באטמוספירה התקשורתית הקיימת, מובן לרובנו".

אהרוני סיפר על הקשיים והחששות שליוו אותו לפני הכניסה לתפקיד החדש והמאתגר. "לפני כמה חודשים נקראתי למשרדי הערוץ והציעו לי להיות העורך של המגזין החדש. ההצעה הייתה מפתה, אך לא בקלות לקחתי אותה על עצמי. אהבתי מאוד את העבודה שלי בעולם קטן, וחששתי להתחיל לצעוד בארץ לא נודעת. זה גם ככה חתיכת תיק להיות עורך של מגזין, אז עוד להתחיל לבנות אותו מאפס? ומי יודע אם זה בכלל יקרום עור וגידים?"

"ההתחלה הייתה באמת מפחידה. אתה אמור קודם כל להאמין שהולך לצאת בסוף מגזין איכותי מכל שברי המילים שכתבת בדפי הרעיונות שלך. אחר כך אתה גם צריך להתחיל לשכנע בזה אחרים, כדי שישתתפו איתך בפרויקט המשוגע הזה – להקים מגזין מאפס למאה תוך חודשיים-שלושה".

אבל עם הרבה עזרה ממרומים, זה קרה. לאט לאט המגזין התחיל להתגבש ולקבל צורה. לאור עצתו של שי גולדן הנפלא, שגם כותב טור במגזין, ניסחתי חזון עבור המגזין וגם עקרונות שאני רוצה שהמגזין ישמור עליהם; הצטרפו אליי כותבים נהדרים ואנשי צוות מעולים ומסורים; ואחרי הרבה חבלי לידה לא פשוטים, שינויים ומהמורות בדרך, הוא סוף סוף נולד – 20 המגזין".

בסוף דבריו אהרוני הקפיד להודות לאנשי הצוות, "אין כאן מקום לפרט את כל אנשי הצוות, הכותבים והחברים הטובים שעזרו לי להפוך את המגזין הזה מרעיון חסר צורה ומעורפל למגזין שאמור גם לעשות לכם טוב על הנשמה וגם להניח איזו אבן קטנה בבניין הענקי שנקרא תיקון העולם. אז אודה באופן כללי (ובעזרת ה' גם בפרטי) לכל אלו שהיו שותפים איתי בבניין; מי ייתן ובזכות כל העשייה המבורכת, נזכה ברוח ימים אלו לבניין שמייחלים לו כל הדורות".