ישראל אהרוני: אבא שלי היה מביא לי סטירה על שלא באתי לבית כנסת

השף המוערך מספר על ילדותו במשפחה דתית, ועל כך שהוא התעקש ללכת בדרך עצמאית. "אבא היה לאורך כל הדרך איש דתי מאוד, למדנו בגן דתי אבל הוא רשם אותנו לבית ספר חילוני שנחשב יותר טוב. אחי הגדול, פרופסור לאלקטרוניקה עם הישגים בינלאומיים. הוא נשאר דתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/21 08:31 טו בתמוז התשפא

ישראל אהרוני: אבא שלי היה מביא לי סטירה על שלא באתי לבית כנסת
ישראל אהרוני, צילום: Louis Fisher/Flash90

השף המפורסם ביותר בישראל, ישראל אהרוני, חוגג את יום הולדתו ה-70 ומספר על תחנות חייו עם כניסתו לעשור השמיני. בראיון לידיעות אחרונות הוא מתחיל את סיפור חייו בילדותו בחיפה במשפחה דתית ממוצא מזרחי. "אני בא ממשפחה דתית, בנוסח מזרחי. זה אומר כיפות, בית כנסת בימי שישי, כשרות" מפר אהרוני בפשטות.

"אני הילד הראשון במשפחה שהבין שהוא לא רוצה להיות דתי", סיפר אהרוני, והמשיך בתיאור קשה של משפחתו לשמור עליו דתי. "ניסו להכריח אותי בכוח לחזור לתלם הדת, כולל מכות מאבא. 'אתה חייב לבוא לבית כנסת', הוא היה אומר, ומוסיף סטירה. זה לא עזר". אך הוא ממהר להבהיר כי לא היה ילד מוכה ולקבל סטירה מאב המשפחה לא היה דבר חריג באותה התקופה. "יאמר שהוא הבין מהר מאוד שאין טעם ללחוץ עליי. בשלב מסוים הוא הרפה מהעניין, וזה הסתדר".

אהרוני המשיך לספר על הילדות בצל אביו:"אבא היה לאורך כל הדרך איש דתי מאוד, אבל הייתה לו אמביציה מטורפת שילדיו יהיו משכילים". עוד סיפר: "היינו בגן דתי אבל הוא רשם אותנו לבית ספר חילוני שנחשב יותר טוב". לבסוף הוא מסכם כי בביתו המשפחה זכתה לחינוך טוב וגם אחיו הגדול המשיך בדרך של שמירת תורה ומצוות: "אחי הגדול, הרצל, הוא פרופסור לאלקטרוניקה עם הישגים בינלאומיים. הוא נשאר דתי"  

youtube.com/watch?v=8z2L5zoTklk