התפקיד החדש של הרב בני לאו

יו"ר חדש לאקים ישראל, אחרי 11 שנים הרב בני לאו מחליף את האלוף במיל' עמי אילון והחל מחודש אוגוסט יעמוד בראש הארגון שפועל למען אנשים בעלי מוגבלויות. "אני מתבונן בכם ואני רואה פלא מול עיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 11:14 יא בתמוז התשפא

התפקיד החדש של הרב בני לאו
הרב בני לאו, צילום: נתנאל טוביאס

הרב ד"ר בנימין (בני) לאו, נבחר אמש (יום א') לתפקיד יו"ר אקים ישראל, פה אחד ע"י חברי האסיפה הכללית של הארגון.  הרב בני לאו יחליף את האלוף במיל. עמי אילון ששימש בתפקיד 11 שנים, בהם הוביל מהלכים משמעותיים בארגון, החל מביסוסו כארגון ממוקד אדם, הפועל לשמיעת קולם של האנשים עם המוגבלות השכלית ולהובלת תהליכים של שינוי מדיניות והטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית ושילובם בחברה הישראלית.

הרב ד"ר בני לאו (59) עומד כיום בראש מיזם "929 תנ"ך ביחד", בחסות נשיא המדינה, מיזם לקריאה כלל ישראלית של 929 פרקי התנ"ך מדי יום.

הרב בני לאו היה בעבר עמית מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה ושימש כאחראי על פרויקט זכויות אדם ביהדות בשטח. במסגרת זו עסק בליווי מדיניות ציבורית במשרדי ממשלה ובארגונים חברתיים בתחומים הקשורים לפרויקט ובהם עולמם של אנשים עם מוגבלות. כן פעל לקירוב והנגשת היהדות לאנשים עם מוגבלות, עליית ילדים עם מוגבלות לתורה בכלל, ובפרט בקהילת הרמב"ן בשכונת קטמון בירושלים, אותה הנהיג שנים רבות. הרב בני לאו הינו בעל תואר ראשון בהיסטוריה ותלמוד מהאוניברסיטה העברית, תואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן.  הוא זוכה פרס הסובלנות הדתית מטעם מכון שכטר למדעי היהדות וקיבל תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

הרב ד"ר לאו יחליף רשמית את האלוף במיל. עמי אילון בתפקיד ההתנדבותי החל מחודש אוגוסט 2021.

עם בחירתו אמר הרב בני לאו: "המיקוד באדם ובמוצא הכוחות שלו למימוש החלומות, זה הדגל שאתם באקי"ם מניפים והולכים אתו קדימה, ממוקדי מטרה. "אני מתבונן בכם, אנשים ובני משפחה המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואני רואה פלא מול עיני. בני אדם המתמודדים עם מציאות מורכבת נוטים להשתבלל, להתכנס במציאות שנכפתה עליהם. אדם שנולד לו ילד או שגדל בתוך מציאות כזו מנסה לשרוד, כמו צמח כמו בע"ח. הישרדות. אולם האנשים שכאן, אתם, בחרתם לא רק להיות שורדים, אתם בחרתם להיות שליחים".


הרב לאו בריאיון לכיפה.