שרת העלייה והקליטה זכתה בפרס מגן בגין למנהיגות ישראלית

השרה פנינה תמנו שטה זכתה בפרס היוקרתי על פועלה ארוך השנים במאבק לקידום שוויון חברתי ותיקון עוולות למען אוכלוסיות מוחלשות ובמיקוד על הקהילה האתיופית. "צוואתו ההיסטורית של בגין לחבר בין מרכיבי החברה הישראלית והאומה היהודית היא גם שליחותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 20:16 כו בסיון התשפא

שרת העלייה והקליטה זכתה בפרס מגן בגין למנהיגות ישראלית
צילום: נגה מלסה

היום (יום א), הוענק לשרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, פרס מגן בגין למנהיגות הישראלית לשנת 2021. הפרס הוענק לשרה תמנו שטה על מנהיגות ועשייה יוצאת דופן למען מדינת ישראל והחברה הישראלית על כלל גווניה.

השרה פנינה תמנו שטה מונתה לכהן כשרה הראשונה בת הקהילה האתיופית בממשלה, הובילה להישגים בעלייה, קליטה ושילוב מיטבי. תמנו שטה זכתה במגן גם על פועלה ארוך השנים במאבק לקידום שוויון חברתי ותיקון עוולות למען אוכלוסיות מוחלשות ובמיקוד על הקהילה האתיופית.

צילום: נגה מלסה

שרת העלייה והקליטה, ח"כ תמנו שטה: "בשבילי, לעמוד כאן היום ולקבל את פרס בגין למנהיגות ישראלית, כנכדה וצאצאית למנהיגיה הרוחניים של קהילת ביתא ישראל, הוא כבוד עצום. בגין ידע כבר אז שהמשימה החשובה ביותר היא לא רק לבנות מדינה אלא גם לבנות חברה חזקה, מגובשת ומאוחדת. צוואתו ההיסטורית של בגין לחבר בין מרכיבי החברה הישראלית והאומה היהודית היא גם שליחותי כנבחרת ציבור; לפעול לאחדות העם, המשך עידוד העלייה וקליטה טובה, להילחם בגזענות למען אוכלוסיות מוחלשות ומודרות ולהביאם לקדמת שולחן מקבלי ההחלטות"

את הפרס קיבלה השרה תמנו שטה במסגרת טקס חגיגי של מרכז בגין בירושלים בסימן 40 שנה להפצצת הכור העיראקי. במסגרת סימפוזיון בן יומיים שיעסוק במורשתו של בגין בהקשרים הסטורים ואקטואליים בדגש על היבטים מרכזיים במנהיגותו, דווקא על רקע ימים אלו בהם אנו רואים עליה באנטישמיות ומשבר דמוקרטי בעולם. בהשתתפות נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, עיתונאים, סופרים, אישי ציבור ועוד. במסגרת הסימפוזיון יוקרן הסרט "המהפך" בהקרנת בכורה אודות רה"מ השישי מנחם בגין ז"ל, שהחל את המגעים להעלאת יהודי אתיופיה.  בסרט משתתפת גם שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה שסיפרה על הערכתה לפועלו של בגין.

השרה תמנו שטה מסרה: "משפטו של בגין משנת 1977 - "הביאו לי את אחי יהודי אתיופיה" - חקוק בזיכרוני לנצח. מנחם בגין היה ראש הממשלה הראשון שראה בנו אחים ואחיות שחייבים להיות חלק מ-12 השבטים שחוזרים לישראל ובכך פרץ בקרב מקבלי החלטות את החסמים אשר עכבו את העלייה".