האסון במירון: 200 תלונות התקבלו על הסיקור החדשותי - הרוב נגד הפרשנית הדתייה

הסיקור של ערוצי הטלוויזיה קיבלו חשיפה ורייטינג גבוה, אך גם תלונות רבות התקבלו בעקבות טענות שונות מהציבור. על המגישה סיוון רהב-מאיר, התקבלו 180 תלונות, בעקבות השוואה שעשתה לכאורה בין האסון לפיגועי אוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/21 13:07 כב באייר התשפא

האסון במירון: 200 תלונות התקבלו על הסיקור החדשותי - הרוב נגד הפרשנית הדתייה
רהב-מאיר, צילום: פלאש 90

הסיקור התקשורתי של האסון במירון זכה לתגובות רבות, כעת נודע כי הרשות השנייה קיבלה 200  תלונות נגד האופן בו סיקרה התקשורת את האירוע. מתוך כלל התלונות, כ-180 התייחסו לדברים שאמרה המגישה והפרשנית סיון רהב מאיר במהלך השידור של חדשות 12, ועוד כעשר תלונות הוגשו נגד דבריו של כתב חדשות 12 פוראת נסאר.

התלונות נגד רהב-מאיר, הגיעו בעקבות הדברים הבאים: “אנחנו זוכרים ימים כאלה, לצערנו", אמרה הפרשנית והמגישה, "מי שהיה כאן ילד בימי אוסלו זוכר, התעורר למספרים איומים – פתאום 20 הרוגים, מספרים בלתי נתפסים – מלון פרק, אסון ורסאי, אסון סבארו. אנחנו זוכרים מספרים כאלה, אבל כבר כמה עשורים ישראל לא ידעה מספרים כאלה, לא באסון אזרחי ולא באסון של טרור”.

התלונות נגד נסאר התקבלו בעקבות ראיון שקיים עם אב שכול שאושפז בבית החולים. הכתב החזיר את השידור לאולפן ברגע שהאב בחר לפרגן לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה. לטענת הפונים, הריאיון של נסאר לא כיבד את האירוע.

 

תלונות נוספות נגעו בעיקר לפרסום שמות ההרוגים, הצגת מראות קשים בזמן השידור ועל האשמת חרדים שנשמעה בשידור. מדובר במספר גבוה של תלונות ביחס לזמן הקצר שעבר מאז האסון.

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, מסר כי "הנציבות פתחה בבירור התלונות מול הגורמים המשדרים".

מערכת חדשות 12 הגיבו לאתר "כסית" שחשפו את דבר התלונות ואמרו: “סיון רהב מאיר התייחסה בדבריה לתחושה הקשה בבוקר שלאחר אסון טראגי שהוא אירוע רב נפגעים שכמותו לא ראינו שנים ארוכות. בדבריה הזכירה כי אירוע רב נפגעים רחב היקף כל-כך לא זכור מאז פיגועי שנות ה-90 שאירעו בתקופה שלאחר הסכם אוסלו, ובאותה נשימה מנתה רהב מאיר גם את אסון ורסאי ואת הפיגוע במלון פרק בנתניה. במהלך השידור הוזכרו גם אסון פסטיבל ערד, אסון המכבייה, הפיגוע בדולפינריום ועוד. רהב מאיר אף ביקשה מהמשתתפים בדיון באולפן לשתף מניסיונם בלקחי אסונות העבר האלה. בהמשך ישיר הדגישה רהב מאיר כי כוונתה לאסונות טרור ולאסונות אזרחיים שפקדו את מדינת ישראל, כפי שנאמר במפורש בשידור. צר לנו על כל פרשנות אחרת הניתנת לדבריה המנסה להציג אותם כבעלי זיקה פוליטית כלשהי. פרשנות זו היא מופרכת ואנו מזמינים כל אחד ואחת מהפונים לצפות בקטע במלואו על מנת להבין מה הייתה כוונתה של רהב מאיר”.

לגבי פוראת נסאר, נמסר מחדשות 12: "מטבע הדברים ניהול שידור חי הוא תהליך המורכב מקבלת החלטות מהירה. במהלך השידור החי ותוך כדי הראיון הוחלט להחזיר את השידור לאולפן.
אכן היה מקום לתת לאב השכול להשלים את דבריו. אך נדגיש למען הסר כל ספק: כל טענה על מניע זר זולת ניהול המשדר הרצוף – משוללת כל יסוד ומופרכת".