הרב ד"ר עידו פכטר פרש מתפקידו כרב קהילה בנתניה

הרב ד"ר עידו פכטר, רב קהילת "ישראל הצעיר" ברמת פולג בנתניה, הודיע לחברי קהילתו כי הוא פורש לאחר 9 שנים בתפקיד. "העזיבה שלנו נובעת מתוך רצון פנימי עז לפעול ולהשפיע על החברה הישראלית בצורות רחבות ומקיפות יותר"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 25/04/21 20:28 יג באייר התשפא

הרב ד"ר עידו פכטר פרש מתפקידו כרב קהילה בנתניה
הרב ד"ר עידו פכטר, צילום: באדיבות המצולם

הרב ד"ר עידו פכטר, רב קהילת "ישראל הצעיר" ברמת פולג בנתניה, הודיע לחברי קהילתו כי הוא פורש לאחר 9 שנים בתפקיד. הרב שלח מכתב בשם רעייתו ובני משפחתו לחברי הקהילה, בו כתב בין היתר כי זהו "צעד נכון עבור הקהילה, שראויה להתחדש במנהיג רענן, שיוביל אותה למחוזות חדשים ולעתיד הזוהר שצפוי לה".

המכתב המלא של הרב פכטר

אז זהו, לאחר תשע שנים כרב קהילת ישראל הצעיר, רמת פולג, נתניה, למעלה מ-500 שיעורים, 1200 דרשות לשבתות וחגים, עשרות חתונות ומסיבות ואירועים, לצערנו גם לוויות ושבעות, אנחנו עוזבים.

כעת, לאחר שכל הקהילה יודעת, אני מרשה לעצמי לשתף בהודעה שלי על עזיבתנו: "חברות וחברים יקרים, לפני קרוב לתשע שנים, הגענו אל רמת פולג, לשמש כרבנית וכרב הקהילה.

במהלך תשע השנים הללו גדלנו יחד עם הקהילה. השתדלנו להקדיש את כל כולנו לקהילה, מתוך תחושת אחריות לגורל הקהילה, מתוך דאגה עמוקה לרווחה הגשמית והרוחנית של החברים בה, אך בעיקר מתוך אהבה עמוקה לכל אחת ואחד מכם.

לא הרמה הדתית, לא המגזר ולא המגדר, לא הגיל ולא השיוך הפוליטי, הגדירו את יחסינו אליכם. אנו אוהבים אתכם משום מי שהנכם, כפי שאתם – דתיים, מסורתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, אשכנזים ומזרחים, צברים ועולים. לא ביקשנו לשנות אף אחת ואחד מכם, אלא להפך; לאפשר את השותפות והאחדות הקהילתית דווקא מתוך השונוּת שקיימת בין כולנו.

כעת, לאחר חודשים ואף שנים של מחשבה והבשלה, הגענו למסקנה שמבחינה אישית, הגיע זמננו להתקדם הלאה למשימות ואתגרים חדשים בחיינו. איננו עוזבים כי לא טוב לנו במקום שלנו כעת. העזיבה שלנו נובעת מתוך רצון פנימי עז לפעול ולהשפיע על החברה הישראלית בצורות רחבות ומקיפות יותר.

אנו חשים כיום בטוחים לעזוב. לאחר שנה לא קלה של קורונה, הקהילה ברוך ה' חוזרת לעצמה. זוגות צעירים עם ילדים הצטרפו לקהילה, יש אווירה חיובית וטובה בתפילות, בשיעורים ובמפגשים, ובאופן כללי בית הכנסת נותן מענה לרוב הצרכים של הקהילה, על חלקיה השונים.

אבל מעל הכל, אנו חשים שהקהילה נמצאת כיום בידיים טובות. הוועד המנהל מצוין, הגבאי היקר שלנו עושה את עבודתו בצורה מדהימה ומעוררת השראה, ויש כיום תלמידי ותלמידות חכמים מתוך הקהילה, שיכולים לתת דרשות ולהעביר שיעורים בצורה מעמיקה וגבוהה.

לאורך השנים, חזרתי ואמרתי לכם שהצלחתה של מנהיגות היא פרדוקסלית – מנהיג טוב הוא מנהיג שגורם לכך שלא יצטרכו אותו. ובכן, היום אני חש שהקהילה פחות ופחות זקוקה לנו. קשה עלינו מאוד הפרידה.

כאמור, הקהילה הייתה עבורנו הרבה יותר ממקום פעילות ועבודה. הקהילה היא עבורנו משפחה. ואנו נתגעגע לכל אחת ואחד מכם. אך נראה שזהו הצעד הנכון כעת. זהו צעד נכון עבורנו באופן אישי, וזהו גם צעד נכון עבור הקהילה, שראויה להתחדש במנהיג רענן, שיוביל אותה למחוזות חדשים ולעתיד הזוהר שצפוי לה.

אינני אובייקטיבי כמובן, אבל באמת מדובר באחת הקהילות הטובות ביותר בארץ. אני עוד לא פגשתי קהילה כל כך חמה, כיפית, מפרגנת, אוהבת ותומכת ובעיקר מגוונת. יש בקהילה הזאת באמת הכל, ודווקא השונות הזו היא שמצמיחה את היופי שבה. אשרי הרב שייבחר להנהיג אותה.