"הנשים הדתיות לאורך ההיסטוריה היו משפיעות, מעורבות ומשנות מציאות"

מיזם חדש של תנועת אמונה- סיפורן של נשים ציוניות דתיות שלקחו חלק פעיל בבניין העם והארץ מראשית ימי הציונות ועד לקום המדינה. דמויות מרתקות שנשכחו מדפי ההיסטוריה שבות ומועצמות באמצעות המוסדות השונים של תנועת אמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/21 12:21 ח באייר התשפא

"הנשים הדתיות לאורך ההיסטוריה היו משפיעות, מעורבות ומשנות מציאות"
ליאורה מינקה, צילום: Yossi Zeliger

תנועת הנשים  הדתית לאומית אמונה, יצאה במיזם חדש ובו היא מעלה על נס את פועלן ותרומתן של נשים ציוניות דתיות שפעלו מראשית ימי הציונות ועד לאחר קום המדינה. רובן של הנשים הללו אינן מוכרות לציבור הרחב וחלקן גם נשכחו  בקרב הציבור הדתי לאומי.

ההחלטה לצאת לדרך נבעה כתשובה חיובית לקולות הנשמעים בימים אלה המנסים לדחוק נשים מתחומי עשייה והשפעה רבים, ולייצר לגיטימציה לתפיסה לפיה יש להדיר נשים מהמרחב הציבורי. כדוגמת הקריאה לבטל את  החלטת הממשלה המחייבת ייצוג הולם לנשים בשלל תפקידים ומקומות ציבוריים. 

צילום: תנועת אמונה

באמצעות המיזם והצפת סיפור חייהן של אותן נשים, מבקשת תנועת אמונה להחזיר אל התודעה הציבורית את המרכזיות של נשים במרחב העשייה. במיזם הייחודי משתתפים נציגי כל זרועותיה הארגוניות-חינוכיות של תנועת אמונה, לרבות בתי הספר, המכללה, הגיל הרך, בתי הילדים, האולפנות, סניפי אמונה, מרכזי הטיפול ועוד. סיפורן של הנשים יוצגו ע"י המוסדות השונים לאחר שלמדו וחקרו את פועלן  ותרומתן.

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה: "הנשים הדתיות לאורך ההיסטוריה היו נשים משפיעות, מובילות ומשנות מציאות. ההחלטה להבליט את העשייה שלהן דווקא עכשיו היא תשובה למבקשים להדיר אותנו מהמרחב הציבורי ".