העיתונאי גדעון אלון פורש לגמלאות

זקן הכתבים הפרלמנטרים יוצא לגמלאות לאחר 31 שנים, מהן 14 שנים בשורות העיתון ועוד 17 שנים לפני כן בעיתון "הארץ". אלון: "עכשיו אקדיש את זמני לכתיבת ספר על החוויות של כתב פרלמנטרי והצטברו אצלי חוויות למכביר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/21 13:00 כט בניסן התשפא

העיתונאי גדעון אלון פורש לגמלאות
גדעון אלון, צילום: דודי ועקנין ישראל היום

בצאת השבת הודיע הכתב הפרלמנטרי של "ישראל היום" גדעון אלון על פרישתו לאחר 14 שנים וצאתו לגימלאות. אלון זכה בפרס ראשון בתחרות על שם אליק שומרוני לכתיבת סיפורים מטעם "במחנה נח"ל" על הסיפור "מארב". במלחמת ששת הימים נלחם בשורות חטיבת הצנחנים ששיחררה את ירושלים. במלחמת יום הכיפורים השתייך לפלוגת חרמ"ש בגדוד שריון שלחם בסיני.

אלון התחיל את דרכו העיתונאית בשנות ה-60 ככתב צעיר ב-"מעריב לנוער". בשנת 1972 החל לעבוד בעיתון "הארץ" ובמשך 35 שנים סיקר מגוון רחב של נושאים. במשך שלוש שנים הורה בבית הספר לעיתונות ותקשורת "כותרת" בתל אביב, בנושא "סיקור פרלמנטרי". במשך חמש שנים (2005–2009) הגיש ב"ערוץ הכנסת" את התוכניות "גלגולו של חוק", "דיון נוסף" ו"חוקי ברזל" וכן תוכניות מיוחדות על חוק ביטוח בריאות ממלכתי, על החנינות וכן ראיונות עם שופטים לשעבר בבית המשפט העליון.

בשנת 1994 זכה בפרס סביסלוצקי לכתב הפרלמנטרי המצטיין. במהלך השנים  הוציא אלון לאור שלושה ספרים:בשנת 1995 הופיע ספרו הראשון של אלון, "בחירה ישירה", בהוצאת "ביתן" על הדרמה הפוליטית שמאחורי חוק הבחירה הישירה ששינה את שיטת הממשל בישראל למשך שנים ספורות. בשנת 2009 הופיע ספרו "בכוח ההידברות", שסוקר מאבק שניהלה ההסתדרות הרפואית לשיפור שכרם ותנאי עבודתם של הרופאים בישראל. ב- 2013 הופיע ספרו "ארבעים על ארבעים" בהוצאת סטימצקי המביא את הסיפור מאחורי הקלעים של ארבעים שנות עבודה עיתונאית, וכולל ארבעים פרקים שבכל אחד מהם מקופל סיפור על פגישה, ריאיון, זיכרון, חוויה מהקריירה העיתונאית הארוכה שלו.

גדעון אלון כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי:  "בסוף החודש אסיים את תפקידי ככתב הפרלמנטרי של 'ישראל היום' ואפרוש לגימלאות. בסה״כ אני חותם 31 שנים בהן הייתי כתב פרלמנטרי - מהן 17 שנים של  'הארץ' ולאחר מכן 14 שנים של 'ישראל היום'. עכשיו אקדיש את זמני לכתיבת ספר על החוויות של כתב פרלמנטרי והצטברו אצלי חוויות למכביר".

העורך הראשי של "ישראל היום" בועז ביסמוט אמר: "קוראינו זכו מאז הקמת העיתון לאחד העיתונאים הטובים בתקשורת הישראלית. אני מודה לגדעון אלון על המסירות, היושרה והעדכונים הטובים ביותר מהכנסת עבור קוראינו ועל כל שהיה למורה דרך עבור הכתבים הצעירים במערכת. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו ובכתיבת הספר. אנחנו כבר מתגעגעים".