"אתמול זה פשוט התפוצץ, התחלתי לבכות": דין מירושניקוב מרגש

עדות ניצול השואה שהקריא השחקן בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הייתה בלתי נשכחת, בעקבות ההתרגשות הרבה של מירושניקוב בזמן המונולוג, שלאחר מכן סיפר: "ראיתי את סבא וסבתא שלי ברגעים שהם שרדו בשואה ומהתמונות שהסתכלתי עליהם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/04/21 17:28 כו בניסן התשפא

"אתמול זה פשוט התפוצץ, התחלתי לבכות": דין מירושניקוב מרגש
המונולוג של מירושניקוב. מרגש, צילום: צילום מסך

בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך אמש (ד') ביד ושם, השחקן דין מירושניקוב קרא עדות של ניצול השואה והפך אותה למונולוג מרגש, שנראה כאילו יוצא ממנו בטבעיות, בזמן שהוא מוצף ברגש בזמן הקריאה ומרגש עימו את כל הנוכחים. עופר חדד שוחח איתו על הרגעים המרגשים על הבמה ועל הקשר האישי שלו לטקסט שהקריא. 

"לפני שהגעתי לטקס", סיפר מירושניקוב, "אמרתי לבת זוגתי שזה היום הכי ישראלי שלי, זה היום שאני מכתיר את עצמי לבד כישראלי. סבא וסבתא שלי סבלו מאנטישמיות באוקראינה. סבא שלי היה מהנדס בניין מאוד מצליח שלא התקדם אף פעם, סבתא שלי הייתה בנקאית שאף פעם לא קיבלו אותה רק בגלל שהיו יהודים. חשבתי עליהם אתמול. זה הרגע שאני מקדיש למשפחה הקטנה שלי. אתמול זה פשוט התפוצץ. התחלתי לבכות, לא ידעתי מה קורה לי". 

השחקן סיפר כי, "כשקיבלתי את הטקסט בפעם הראשונה, החיבור נוצר, אמרתי לעצמי שזה הרגע הכי מרגש שיכול להיות. היה רגע במונולוג שאמרתי, 'נרצחו מהנדסים', ואז גם 'נרצחו סבתות'. ברגע הזה כשקראתי את הטקסט בפעם הראשונה -החיבור נוצר. ראיתי את סבא וסבתא שלי ברגעים שהם שרדו בשואה ומהתמונות שהסתכלתי עליהם. התרגשתי מאוד, אבל הרגשתי שזה פשוט זורם ממני".