ברוך דיין האמת: הרב רונן נויבירט הלך לעולמו

אחרי שהיה חולה במשך תקופה ארוכה, הרב רונן נויבירט ז"ל, ממייסדי ארגון 'בית הלל', ובשנים האחרונות, אף כיהן כרב קהילה בקיסריה - נפטר בגיל 50. הותיר אחריו ארבעה ילדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/03/21 21:06 טו בניסן התשפא

ברוך דיין האמת: הרב רונן נויבירט הלך לעולמו
הרב רונן נויבירט , צילום: כיפה

הרב רונן נויבירט ממייסדי ארגון 'בית הלל' - הלך לעולמו בשבת בבוקר בגיל 50. הותיר אחריו 4 ילדים. הרב נויבירט ז"ל, לשעבר רבה של קהילת 'אוהל ארי' ברעננה ומנהל תנועת ואהבת"א – ליהדות בנוסח תל אביב, כיהן בשנים האחרונות כרב קהילה בקיסריה. 

ארגון 'בית הלל' ספד לרב נויבירט, ממייסדי הארגון: "קשה למצוא כל כך הרבה כישורים באדם אחד: הרב רונן היה גם רב קהילה ותלמיד חכם -  בהלכה ובמחשבה, וגם איש ביצוע חסר לאות, הוא התברך ביכולת גבוהה ליצור קשרים בין אישיים ולרתום אנשים לעשייה והתנדבות. הרב רונן היה המנכ"ל הראשון של בית הלל; הוא הקים את המסגרות העיקריות של הארגון וטבע את דרכי הפעולה".

הרב מאיר נהוראי, יו"ר הארגון, ספד גם הוא לרב נויבירט: "הרב רונן חלם חלומות וידע גם איך ליישם אותם בשטח. בשנותיו כמנכ"ל תרם רבות לבניית הארגון מהמסד ועד הטפחות. המפגש איתו היה תמיד מפגש עם נועם הליכות והקשבה, לצד פעלתנות ותנופת חזון ויוזמה. חסרונו יורגש בכל תחומי העשייה שלנו. הוא הותיר לנו את חזונו - להיות, באמת ובלי ויתורים, כפי שהוא היה - הנהגה תורנית קשובה.
אנו אבלים ומלאי צער, ומבקשים להשתתף בצער המשפחה".

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר ספד לרב רונן נויבירט: "בשיא כוחו הסתלקה מאתנו דמות מיוחדת ואוהבת אדם. תלמיד חכם מבריק מחבר תורה ועשייה, אהבה ויראה. היה ממניחי היסוד לפעילות העניפה של ארגון צהר ופעל בכל כוחו להאהיב את  התורה בחברה הישראלית. מותו מותיר בכולנו חלל עצום".

גם הרב אברהם סתיו ספד לו: "אף פעם לא פגשתי רב כזה. עם כריזמה שופעת והתלהבות מדבקת, עם חדות מחשבה של מתכנת ותמימות של ילד, עם אופטימיות אינסופית ודחף בלתי נשלט לעשות טוב. כל כך הרבה אור הביא לעולם הרב רונן נויבירט, וכל כך הרבה חלומות עוד לא זכה להגשים. לא מסוגל להאמין שהאש בעיניים הללו כבתה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".