יו"ר מועצת יש"ע מבטל את השתתפותו בוועידת הארץ

למרות שאישר את הגעתו לוועידת הדמוקרטיה של עיתון הארץ שתתקיים בקרוב, הודיע היום דויד אלחייני על ביטול השתתפותו, בעקבות פניית משפחות שכולות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/02/21 20:57 טז באדר התשפא

יו"ר מועצת יש"ע מבטל את השתתפותו בוועידת הארץ
יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, צילום: פני אלימלך

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית ערבות הירדן, דויד אלחייני, נעתר לפנייתם של מספר משפחות שכולות, וביטל את השתתפותו בוועידת הדמוקרטיה המקוונת של עיתון "הארץ". אלחייני היה אמור להשתתף בפאנל על החלת הריבונות, ולהשמיע את דעתו בנושא, אך משפחות שכולות ביקשו ממנו לא להשתתף בוועידה, משום שחלק מנותני החסות שלה הם ארגוני השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'.

לפני שעה קלה ביטל אלחייני את הגעתו לוועידה והודיע למארגנים כי הוא לא ישתתף בצילומים מחר. אלחייני הסביר את ביטולו: "הסכמתי להשתתף בוועידת הארץ כדי להשמיע את קולה החשוב של ההתיישבות ולהוות קול שפוי ביום הזה. יחד עם זאת, אינני יכול שלא להיעתר לכאבם של משפחות שכולות ונפגעי טרור שרואים בארגונים אלו שותפים לפעילות נגד חיילי צה"ל ובהשתתפותי שם כפגיעה נוספת על כאבם. על כן הודעתי על ביטול השתתפותי".

בנוסף, אלחייני קורא גם לראש מועצת אפרת לא להגיע לוועידה: "אני מבקש מחברי ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, שגם עתיד להשתתף בוועידה, לשמוע לקריאת המשפחות היקרות הללו ולבטל גם את השתתפותו". רביבי אמור להשתתף בפאנל הדן בשאלה "האם ישראל היא דמוקרטיה".

על פי הפרסום של הועידה, הועידה אכן מתקיימת בשיתוף "בצלם" ו"שוברים שתיקה" והיא "תעלה סוגיות כמו דיכוי הצבעה, דיכוי מחאה, דיכוי מיעוטים, דיכוי חופש ביטוי וחקיקת חוקי חירום דרקוניים". בוועידה ישתתפו ראשי הארגונים "בצלם", "שוברים שתיקה" ו"עדאלה", לצד ח"כים מהעבודה, מרצ והרשימה המשותפת.