המחווה המפתיעה של ישיבת הר עציון לישיבת הר המור

כמידי שבוע העלו בשיבה שבאלון שבות את הסרטון הקבוע בו שני רבני ישיבה משוחחים בענייני תורה אקטואליים. אלא שלכבוד פורים במקום הרקע הקבוע של מבנה הישיבה או בית מדרש, בחרו כי הרבנים ישבו על הרקע ישיבת הקו המפורסמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/21 19:31 יג באדר התשפא

המחווה המפתיעה של ישיבת הר עציון לישיבת הר המור
צילום: צילום מסך

ישיבת "הר עציון" שבאלון שבות מעלה מידי כמה ימים בשבוע סרטון שעולה לרשתות החברתיות, סרטון בו יושבים שניים מרבני הישיבה ודנים בנושא תורני אקטואלי. לכבוד פורים העלו בישיבה סרטון בו משתתפים הרב חיים נבון והרב עמיחי גורדין, כשהם דנים בניצוצות של נקמה ושנאה העולים מקריאת מגילת אסתר. אלא שבניגוד לסרטונים כסדרם, בהם הרבנים מופיעים על רקע הישיבה שלהם, בתור הלצה הוחלט הפעם לשים רקע של ישיבה אחרת.

הישיבה שנבחרה לשמש כרקע לשיחה שבין רבני "הגוש", היא ישיבת הקו המפורסמת ישיבת ":הר המור". בציבור ידועה המתיחות שבין שתי השקפות העולם של שתי הישיבות, ויש הרואים בהם כמעט הפכים של ממש. בפתיחת הסרטון מבהיר הרב גורדין כי שאל יחששו הצופים כי מדובר בפגיעה חלילה בכבודה של הישיבה שברקע, "זו ישיבה חשובה מאוד ויקרה בלי מרכאות, ישיבה שכיף לבוא ולבקר בה" אמר הרב.

הרב גורדין גם ציין כי היום (ה') הוא גם תאריך חגיגת בר המצווה אברהם ראובן נבון, בנו של הרב חיים המשתתף בסרטון. הרב נבון הבהיר גם הוא בחיוך, כי הסרטון צולם מראש וכי בעת שידורו הוא ודאי חוגג עם בנו את המאורע ולא נמצא באתו הזמן בישיבה. "יש לנו אביזר טכנולוגי מחוכם, אנחנו מקליטים את השיחה לפני פורים. זה לא יאמן הטכנולוגיה של היום" אומר הרב נבון בחיוך.