אחרי 13 שנים: לבנת בן חמו עוזבת את גלגלצ

המגישה שלא היססה להציף בעיות ולבקר את תעשיית המוזיקה הישראלית, הודיעה כי תעזוב את גלגלצ, אך תמשיך להגיש מספר תכניות ופודקאסטים: "הרגשתי שזה הזמן שלי לעזוב. בטוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/21 10:42 כט בשבט התשפא

אחרי 13 שנים: לבנת בן חמו עוזבת את גלגלצ
עוזבת את גלגלצ, צילום: shutterstock

אחרי 13 שנים - לבנת בן חמו עוזבת. אחת המגישות הוותיקות בגלגלצ, ששמה התפרסם כשלא היססה להעביר ביקורת על חוסר בייצוג נשים וחוסר בייצוג מזרחים במוזיקה הישראלית, ואף פעלה לשינוי במסגרת תפקידיה בהגשה, בגלי צה"ל ובגלגלצ, הודיעה היום (ה') כי היא עוזבת את התחנה כדי להגשים חלום ישן.

"נהניתי מכל רגע והייתה לי הזכות לפגוש באמת את כולם ולחקור איך, למה וכמה, לקבל השראה. אבל בפנים ידעתי שאני לא יכולה יותר להביט מן הצד. לא על כיסא המראיינת אני צריכה לשבת", כתבה בן-חמו בפוסט שפרסמה.

היא סיפרה כי תמיד חלמה להיות מוזיקאית וזמרת, גם בשנים שהגישה בגלגלצ ובגלי צה"ל: "כל כך הרבה אהבה קיבלתי מהמאזינים במהלך השנים האלה. אהבה יומיומית, אהבה שמילאה אותי והחזיקה את הצורך שלי בקהל ובמחיאות כפיים". שיתפה, "אבל בנקודה מסוימת, האהבה הזו כבר לא הספיקה לי. היא הפכה לכלוב של זהב. רגע לפני גיל 30 שטף אותי דיכאון כזה שעימת אותי עם האמת שממנה ברחתי בכל מיני תירוצים ששורש כולם הוא פחד משתק: לבנת את לא עושה מוזיקה. עוד רגע שלושים. איפה את".


(לבנת בן חמו בראיון בערוץ 20)

בהמשך שיתפה את עוקביה בחששות: "אני שראיתי בין 80 ל100 סינגלים שיוצאים בכל שבוע ורק מעט מהם משודרים והופכים למוכרים ואהובים. אני שראיתי כל כך הרבה מוזיקאים מנסים וחלומות מתנפצים. אני אנסה גם? ועוד עם שתי ילדות קטנות?
לא יכולתי לשאת את המחשבה שגם אני אעמוד לביקורת ואולי לא יאהבו.

"אז היו לי שתי אפשרויות: להמשיך לפחד ולהיות בדיכאון ובמרמור, או לנסות לחלום. מה שהניע אותי לפעולה היה משפט שאמר לי חבר יקר: תחשבי על הבת שלך. איזו אמא היא רואה. אמא שמוותרת או אמא אמיצה שמנסה, שחולמת.

"אז הנה אני חולמת". כתבה. "כבר שנתיים על אש קטנה ואז בינונית ועכשיו היא כבר גדולה מדי מכדי שאשאר בגלגלצ האהובה שלי. אני צריכה ללכת כדי להרגיש את הריק. להתגעגע לאהבה של הקהל כדי לרצות אותה כל כך ולהילחם עליה אבל הפעם כמוזיקאית."