טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי בבית הנשיא

שנת הקורונה הייתה ועודנה מלאת אתגרים עבור המדינה, כאשר מי שהצטרפו לעמידה בחזית הם בנות ובני השירות הלאומי והאזרחי. כעת, בטקס מיוחד, יקבלו 27 מהם תעודות הצטיינות על תרומה משמעותית במהלך השנה בתפקידים השונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/21 10:37 כז בשבט התשפא

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי בבית הנשיא
שירות לאומי. אילוסטרציה, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי ייערך היום (ג') במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר ההתיישבות הממונה על השירות הלאומי-אזרחי צחי הנגבי ומנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי.

טקס המצטיינים יתקיים בצילה של שנה מלאה באתגרים אותם זימן נגיף הקורונה לחברה הישראלית בכלל ולשירות הלאומי אזרחי בפרט. שנה בה השירות הלאומי-אזרחי הצליח להוכיח כי מתנדביו עומדים בחזית האזרחית ותורמים לחוסן החברתי באמצעות מערך התנדבות בסדר גודל של כ-18,000 מתנדבות ומתנדבים. שנה בה כל אחד מהמתנדבים והמתנדבות נדרש לגלות אחריות אישית וחברתית, יוזמה, חריצות ומוכנות לתת מעצמו ולסייע למדינה בשעתה הקשה ובהתמודדות עם משבר חסר תקדים. שנה בה מתנדבי השירות הלאומי -אזרחי הצליחו לעמוד במשימה ולסייע למדינה ולחברה בשלל אתגרים בתחומי הרפואה, החינוך, סיוע לקשישים, תגבור משרדי ממשלה, סיוע לכוחות הביטחון וההצלה ועוד. 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר כי, "חוסנה של חברה נמדד בשעותיה הקשות. דווקא בימים קשים יש צורך לעמוד איתן ולשלב ידיים בעשייה משמעותית שתאפשר לכולנו לצלוח את אתגרי התקופה.  מגפת הקורונה טלטלה את חיינו והשפיעה באופן חסר תקדים על הבריאות, על הכלכלה, על החינוך ועל מיליוני אזרחים ומשפחות. למזלנו, אתם, המצטיינות והמצטיינים, הייתם שם בכדי לסייע - אתם נתתם מעצמכם כחלק מהמאמץ המשותף של החברה הישראלית כולה. מאמץ שאפשר לנו לצלוח את עין הסערה ולהתחיל לחלום, בזהירות ובאחריות, על היום שאחרי המגיפה.

"אתם תמצית פניה היפות של החברה הישראלית. יהודים וערבים, חילונים וחרדים, נשים וגברים, כשהמשותף לכולכם הוא התרומה המשמעותית של כל אחד ואחת מכם למדינה שלנו, לחברה שלנו. יחד אתם מייצגים את דור העתיד של מדינת ישראל אתם מעניקים לנו את התקווה, התקווה הישראלית. תקווה שתאפשר לנו להמשיך ללמוד ולהתפתח להצטיין ולהוביל ולבנות יחד חברת מופת. בשמי, בשם אזרחי ישראל ובשם כל האנשים, הארגונים והמשרדים שזכו ליהנות מהשירות הנפלא שלכם, אני אומר לכם היום – תודה גדולה".

שר ההתיישבות צחי הנגב הוסיף: "מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי הפרוסים בכל רחבי הארץ, מביאים בצניעות ובעוצמה לקידמת הבמה את תרומתו האיכותית והייחודית של הדור הצעיר של מדינת ישראל. בימים לא פשוטים כמו שחווינו השנה, התרומה של מתנדבי השירות הלאומי לחברה ולמדינה, היתה עוצמתית וחשובה מתמיד. העמידה היציבה של השירות הלאומי- אזרחי בחזית המאבק בקורונה, מעוררת הערכה רבה והתפעלות. בשנה זו השירות הלאומי-אזרחי הוכיח יותר מתמיד כי כאשר העורף צריך עזרה, המתנדבים המצוינים שלנו יהיו בכל מקום שיזדקק לעזרתם.  

"למצטיינינו היקרים: תרומתכם בתקופת הקורונה, והבחירה שלכם להמשיך להקדיש את השנה הזאת כתרומה למדינה ולחברה הישראלית, על אף הקשיים והחששות לאורך הדרך, מראה על גדלות רוח ועשיה מעוררת השראה. סיפורי ההתנדבות שלכם לאורך תקופת הקורונה ממלאים אותנו בגאווה גדולה ובהתרגשות. כל אזרחי מדינת ישראל מוקירים את תרומתכם. כולי תקווה, שכבר בשנים הקרובות תהפוך ההצדעה למצטייני השירות הלאומי-אזרחי ליום רשמי במדינת ישראל, ותצוין באירוע רשמי ממלכתי, הנותן לשירות הלאומי-אזרחי ולמתנדביו את הכבוד הראוי, ויצוין בכל בית בישראל, שיוקיר ויעריך את תרומתכם הרבה. בשם ממשלת ישראל, אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם על תרומה יוצאת דופן על נתינה ללא גבולות, למען המדינה והחברה".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי אמר: "בשנה החולפת עברנו יחד עליות ומורדות במסגרת ההתמודדות עם מגפת הקורונה ששינתה סדרי בראשית, העמידה אותנו בפני התמודדויות חדשות ואתגרה את היכולות של כולנו. על אף כל אלו, בשנה זו נחשפתי לרוח המדהימה של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בכלל ולקבוצת מתנדבים איכותית מאין כמוה בפרט- מצטייני בית הנשיא.

 "למצטיינים אומר: אתם, מצטייני ומצטיינות השירות הלאומי-אזרחי, מהווים מרכיב יסודי בחוסן החברתי והאזרחי של מדינתנו. הדבר נכון בכל שנה, ובתקופת הקורונה נכון ביתר שאת. בפגישות עם כל אחת ואחד מכם ובסיפורים המרגשים שלכם, נחשפתי למתנדבים אשר שמים את טובתם האישית בצד ודואגים בראש ובראשונה לחברה ולמדינה, מחפשים במה עוד יוכלו לתרום על מנת להוסיף טוב.  בשנה שחלפה, לחמתם בחזית הקורונה יחד עם שאר 18,000 מתנדבי השירות הלאומי- אזרחי. במד"א, בבתי החולים, במערכות החינוך והרווחה, בסיוע לקשישים ועוד. עמדתם בחזית בכל קהילה ובכל מגזר, כתף אל כתף- חילוני, חרדי, דתיה לאומית, דרוזית, ערבי ובדואית. כולכם נרתמתם למשימה הלאומית עם כל הלב ומעבר לכל ציפייה. תרומתכם מוערכת לאין שיעור ומהווה דוגמה ומודל עבור כל צעירה וצעיר במדינת ישראל.

"בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשם כלל אזרחי ישראל, אני מבקש להודות לכם מעומק הלב, מצטייני השירות הלאומי-אזרחי, על תרומה יוצאת דופן ומרגשת. "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך" - הרב קוק"

מצטיינים השירות הלאומי-אזרחי בשנה האחרונה הם: 

עמותת האגודה להתנדבות: אורית מישייב, בראאה ג'לטא, הדסה מרצבך, יראה לוי, תהילה תורג'מן 
עמותת בת עמי: מולונש מהרי, מעיין כהן, נתנאל שושן, שירה אברמוביץ'
עמותת שלומית: ביתיה שקרון, ג'ני אבו קאסם, עמרי אגסי, שיר ליפשיץ 
עמותת עמינדב: יוחאי שבח, שחר כהן , שמחה אלקובי
עמותת ש"ל-שילה: זוודיטו מולה, עפאף גדיר, שרון לביא
העמותה לשוויון חברתי: את'יר פלאח, זיין עזמוטי 
עמותת אופק: ליג'לאם שאמה, מונא עוואד
עמותת חיבור חדש: סירין אבו סעדה, עמית דיוק 
עמותת חברים: פנחס רוזנפלד, שלום לוי

ברכות למצטיינים!

.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן