הישג ישראלי: אסף גרניט קיבל כוכב מישלן למסעדתו בפריז

השף הישראלי ובעלי מסעדות בארץ, בצרפת ובאנגליה זכה בפרס היוקרתי למסעדתו "שבור" בפריז: "זו תחושת סיפוק אדירה". אלא שהפרס הגיע דווקא בתקופת הקורונה כשהכל סגור: "אף אחד לא יודע כרגע מתי הפתיחה אבל הצפי הוא שנפתח בסביבות אפריל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/21 14:32 ה בשבט התשפא

הישג ישראלי: אסף גרניט קיבל כוכב מישלן למסעדתו בפריז
צילום: מאת Yahav Yaakov (יהב יעקב) - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45396263

השף אסף גרניט, הבעלים של מסעדות רבות בארץ ובעולם, ומי שמוכר בתור שופט בתכנית "משחקי השף", הגשים חלום. מסעדתו של גרניט "שבור" שבפריז זכתה בכוכב מישלן, הפרס היוקרתי ביותר בעולם הקולינריה. המסעדה נפתחה בשנה שעברה בפריז והיא המסעדה השניה של גרניט בעיר האורות, הראשונה היא בלאגן. לגרניט יש גם שלוש מסעדות בלונדון והמסעדה המפורסמת שלו ביותר בקרב הישראלים "מחניודה" שבירושלים. 

הזכייה בפרס מוענקת לגרניט ושלושת שותפיו שאיתו עוד מהמסעדה בירושלים, השפים אורי נבון ודן יושע, והשותף תומר לנצמן. יושע שהכיר את את אסף גניט בתכנית "משחקי השף" כמתמודד בנבחרת שלו, המשיך עם גרניט גם בעסקים אחר כך והוא השף בפועל של מסעדת "שבור". בראיון ל-ynet התייחס גרניט על הזכייה בכוכב: "ה לא נורמלי, אני לא מעכל את זה, זה גדול" ומיהר לפרגן גם לשותפיו: "מבחינתי הדבר הכי גדול כאן הוא שארבעה שותפים ישראלים מירושלים החליטו שיפתחו מסעדה בפריז ועשו את זה עם הכסף שלהם והחזון שלהם, וכל הסיפור של המסעדה זה הקשר בין ירושלים ופריז".

"זו תחושת סיפוק אדירה. אני מרגיש שאורי ואני עבדנו על זה 11 שנים" סיפר גרניט אחרי עשר שנים הגענו למקום שבו הדבר הזה מתפרץ החוצה. אני נמצא עכשיו עם הצוות שלי במחניודה, ואנחנו צופים יחד בטקס וכולם מאושרים". גרניט זוכה בפרס בתקופת הקורונה בה המסעדות סגורות גם בפריז: "זה רק נותן את התקווה ואת הציפיה לחזור לעבוד. המסעדה שלנו סגורה כבר חודשיים, אף אחד לא יודע כרגע מתי הפתיחה אבל הצפי הוא שנפתח בסביבות אפריל".