עדן פינס מתקרבת לדת: "לי ולבורא תמיד היו יחסים"

הדוגמנית עדן פינס סיפרה בחשבון האינסטגרם שלה על הדרך בה הגיעה לשמירת מצוות: ""תפילות, מצוות, ושמירה זה לא רק לדתיים. זה לא בכפייה. זה בהבנה מלאה שאתה במקום הכי נקי שלך עם עצמך, ואתה פנוי לשלב הבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 13:51 כב בטבת התשפא

עדן פינס מתקרבת לדת: "לי ולבורא תמיד היו יחסים"
עדן פינס, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מתקרבת לדת. הדוגמנית והשחקנית עדן פינס, שכיכבה בסדרות ובתכניות טלוויזיה שונות, סיפרה אתמול (ג') בחשבון האינסטגרם שלה כי היא מתקרבת לדת ושומרת שבת וכשרות. בתשובה לשאלת גולשת ששאלה אותה על ההתקרבות לדת, סיפרה פינס כי "לפני כשלוש שנים, לאחר הטיסות, עבודה בחו"ל נון סטופ בעיקר התקופה שלי בלונדון, נגלה אליי עולם. עדן, אני, ילדה בת 18 מקריית שרת, פרח השכונות, מוצאת את עצמה בסרט אחר לגמרי בארץ אחרת לגמרי".

היא סיפרה כי "הסתובבתי, טעמתי, נהניתי, התפזרתי. הרגשתי באיזשהו שלב שאני מאבדת את עצמי. משהו היה לי חסר, חוץ מהגעגוע העז לבית ולחברים. זכיתי לגדול ולצמוח קודם כל בבין-אישי. שלא לדבר על זה שחייתי בחלום, אבל הרגשתי שמשהו לא לגמרי שם".

על קרבתה לדת סיפרה: "יש לי משפחה דתית, חרדית, הכי מושלמת בעולם. התחנכתי וגדלתי על ערכים של דת, שמירת מצוות, שבתות וחגים, אבל משהו שם אבד לי בדרך". בהמשך סיפרה על פגישתה עם אישה לה סיפרה את מה שעובר עליה וחשפה בפניה את רגשותיה, ולאחר מכן "יצאתי עם הקורקינט ובדרך עשיתי תאונה. חבלות בכל הגוף ושברתי שיניים. שבועיים הייתי מרותקת בבית. שבועיים שהיו עמוסים בעבודה שהפסדתי. אבל הרווחתי שבועיים של חשבון נפש עמוק. כבר הרבה זמן שחשבתי להתחיל לשמור, אם זה כשרות, אם זה תפילות. אבל הפיתויים היו רבים מדי. מה שהבנתי. זה שזה הרבה מעבר".

לאחר מכן סיפרה על ההתקרבות שלה ליהדות בפועל: "תפילות, מצוות, ושמירה זה לא רק לדתיים. זה לא בכפייה. זה בהבנה מלאה שאתה במקום הכי נקי שלך עם עצמך, ואתה פנוי לשלב הבא. ואצלי זו היתה המלחמה על פיתויים. על ריגושים".

לדבריה, "אני אהבתי ויודעת שבתוך תוכי עדיין אוהבת שרימפסים. חולה על צ'יזבורגר – אבל מעבר לזה שזה לא רק עושה לי במערכת העיכול. זה לא תורם לי בשום דבר. חוץ מהנאה רגעית. עכשיו תניחו את זה במקביל לעוד דברים אחרים בחיים שתורמים לכם הנאה רגעית אבל ללונג ראן לא מועילים ואפילו מזיקים.

"אז ההתקרבות הזו תופסת אותי במקום אחר לגמרי, זו ההישענות על הדת והאמונה והיהדות שלנו שקיבלנו במתנה מכל העמים! כיף לי לקום בבוקר ולהתפלל על החיים המיוחדים האלו שניתנו לי, על האפשרות לפתוח את העיניים ולראות עולם, לדרוך על הרצפה וללכת בכוחות עצמי. להתפרנס בכבוד. לדעת לאהוב. להקשיב. לחוש. להגיד תודה", סיכמה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן