3 דתיים ו-2 חרדים ברשימת 40 המבטיחים של גלובס

רשימת 40 הצעירות והצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40 לשנת 2020 של גלובוס התפרסמה, האם אתם מכירים את הנציגים הדתיים?

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/12/20 14:28 טז בטבת התשפא

3 דתיים ו-2 חרדים ברשימת 40 המבטיחים של גלובס
גלובס, צילום: לוגו גלובס

עם סיומה המיוחל של שנת 2020, מפרסם העיתון גלובס, כבכל שנה, את רשימת 40 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40 לשנה זו. כצפוי, הפרויקט השנה עומד בסימן מגיפת הקורונה וכולל נבחרת מנהיגות של 40 צעירים וצעירות שעמדו בחזית המאבק בקורונה.

הרשימה מעלה על נס צעירים וצעירות שגילו מנהיגות יוצאת דופן הקשורה למלחמה בקורונה - בריאותית, כלכלית וחברתית. בין 40 הצעירים שהצליחו להיכנס לרשימה, נכללים מספר נציגים מהמגזר.

הראשונה שבהם היא אור פירון־זומר, מנכ"לית ובעלים של חברה לשירותי אבל בשם "סופיה", שאותה הקימה. לצד ניהול החברה, הפכה פירון-זומר לפרויקטורית בראש מערך נפטרי הקורונה של המדינה. אל המערך הגיעה לאחר פנייה מצד "פורום חברות קדישא", גוף שמאגד בתוכו את חברות קדישא הגדולות בישראל.

"לא ידענו כמעט כלום", היא נזכרת. "לא ידענו אם נפטרי קורונה עדיין מדבקים. המחשבה הייתה שכן וגם היום חושבים שכן, אבל פחות לחוצים מזה. לכן בהתחלה לא עשו טהרות לנפטרים. קברו בשקיות אטומות וזהו. עם הזמן הפורום הבין שצריך להפוך את התהליך לטוב יותר גם ברמת ההלכה וגם ברמת האנושיות".

המערך שבראשו היא עומדת כולל מוקד שירות, ארבעה מרכזי טהרה יהודיים ועוד שבעה מוסלמיים, ומערך שינוע של עשרות אמבולנסים מכל חלקי הארץ. "אני מאוד גאה באיך שהפרויקט מתנהל. לא היה אף מקרה שנפל בין הכיסאות".

גם המשנה למנכ"ל משרד הקליטה, דוד אבטה, הצליח להיכלל ברשימה הנחשקת. בין היתר, הוביל במסגרת החברה למתנ"סים יוזמות רוחביות שייתנו מענה לפערים שיצרה הקורונה. במסגרת תפקידו הקים במשרד הקליטה ועדה לחדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית. "המטרה המרכזית היא למנף את התקופה כהזדמנות לשיפור השירות במשרד הקליטה, לחיזוק השירות מרחוק ולהרחבת הדיגיטציה".

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט נכלל גם הוא ברשימת המנהיגים הצעירים. עירו בת ים מונה 166 אלף תושבים והיא עיר מבוגרת וצפופה מהממוצע, ובעלת סיכון גבוה להתפרצות הקורונה. "עוד לפני החולה הראשון בישראל כבר הקמנו חדר שליטה ומילאנו את המחסנים בציוד מגן, מסכות ואלכוג'ל לעובדי העירייה. הבנו שאם לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. הממשלה אולי יכולה לראות תמונה רוחבית בצורה טובה, אבל לא מבינה את הצרכים של כל עיר ועיר.

כחלק ממלחמתה של העיר במגיפת הקורונה, ברוט הגיע למסקנה כי העיריות נדרשות לסמוך רק על עצמן: "לדעתי עברנו את נקודת האל חזור ביחס בין הרשויות למדינה. כבר אי אפשר למנוע את העלייה של ראשי העיריות. המדינה הבינה שלא נשאיר ואקום ולא פחות מכך, הבינה - אני מקווה - שזה טוב לה להישען על ראשי העיריות".

גם נציגים מהמגזר החרדי מופיעים ברשימה. שימי גשייד - מנכ"ל "רחשי לב", מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן, ומנהל פעילות בארגון "חברים", המתפעל מערך שירות אזרחי לחרדים - עמד בראש מבצעי הסברה והתנדבות במגזר החרדי, ובמקביל פעל למען ילדי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. גשייד אומר על פעולתו במאבק בקורונה: "צריך לקחת אחריות, לא לחכות שמישהו אחר יעשה".

נציג נוסף של המגזר החרדי הוא זאב סקלר, מי שעסק למעלה מעשור בשילוב חרדים באקדמיה ובתעסוקה, ולפני כשנתיים וחצי הצטרף כשותף ומנכ"ל לחברה בשם "תלם מיזמים אסטרטגיים", החברה הגדולה בישראל בתחום שילוב חרדים באקדמיה ובתעסוקה.

תלם מנהלת בין היתר את פעילות הסטודנטים החרדים במכינות אקדמיות, באוניברסיטה הפתוחה ובטכניון, מכשירה מורים חרדים במקצועות הליבה, מפתחת מסלולי הכשרה מקצועיים ברשות השירות הלאומי־אזרחי, ועוד. כ-7,000 סטודנטים חרדים לומדים דרכה. בתקופת הקורונה הצליחה תלם להכשיר שימוש בטוח ונכון במחשבים עם העלייה של עשרות אחוזים בחיבור לאינטרנט בערים חרדיות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן