דוס בהסוואה הפתרון: החידה שאף אחד לא הצליח לפתור

עוד חידה אחת נותרה ללהיט "דוס בהסווואה" אך החידה השביעית הייתה הקשה מכולם, כל כך קשה שאין זוכה השבוע. אז מי היא הדמות המגזרית שמסתתרת מאחורי הסוריקטה? הפתרון המלא

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 31/12/20 20:00 טז בטבת התשפא

דוס בהסוואה הפתרון: החידה שאף אחד לא הצליח לפתור
מי זה הסוריקטה? גלגלו למטה!, צילום: יאיר ורדי

דוס בהסוואה: ביום שני פרסמנו חידה חדשה במשחק החדש של אתר "כיפה", שמטריף את המגזר, ובודק עד כמה אתם מכירים את הסלבס של המגזר. אלפים השתתפו ושלחו ניחושים והצעות לפתרון. החידה הייתה כפי שהבטחנו, קשה ביותר, והיו ניסיונות מעניינים של מציאת פתרון לחידה. בין השמות שעלו: ציפי חוטובלי, משה קלוגהפט, יוסי כהן, ג'ונתן פולארד ועוד. אך התשובה הנכונה היא ד"ר גבי ברבש.

ביום שני הקרוב בשעה 20:00 נפרסם דמות חדשה עם חידה חדשה, החידה האחרונה, נראה אם תצליחו בה. 

הפתרון המלא:

הסוריקטה היא חיה שקטה העומדת על המשמר כדי להגן על חבריה, גם אני כמו הסוריקטה ברוגע ובדריכות מוכן לשמור על חבריי. יש המכנים את הסוריקטה כחתול בר אבל למעשה היא בכלל נמיה, גם עלי רבים חושבים שאני ממגזר אחד בעוד שאני ממגזר אחר.

  • ד"ר גבי ברבש ידוע בקולו המונוטוני והרגוע, אך מאז פרוץ הקורונה הפך לאחד מסמלי המאבק תוך כדי העברת מסרים נחרצים מבלי להרים את קולו. רבים לא יודעים אך ברבש הוא חובש כיפה המשתייך למגזר הדתי לאומי, אך לעיתים קשה להבחין בה.  
ד"ר גבי ברבש

ד"ר גבי ברבשצילום: מאת Itay Belson, Weizmann Institute of Science, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=95375117

הסוריקטות דואגות להעביר הוראות מאחת לשנייה כיצד יש לפעול, וגם אני משתדל להעביר לאחרים הוראות כיצד לפעול. הסוריקטה מרבה להשתמש בידיה על מנת לבצע את עבודתה, גם הידיים שלי חשובות מאוד בעת ביצוע עבודתי.

  • גבי ברבש הופיע כמעט מידי ערב בחדשות 12 כדי להעביר הנחיות כיצד נכון לנהוג בזמן המגיפה המשתוללת בחוץ. ברבש כאמור הוא קרדיולוג, וביצע ניתוחים רבים הדורשים שימוש זהיר ומבוקר בשתי ידיו.

טימון ממלך האריות הוא אחד ממקורביו של סימבה, גם אני שימשתי בתפקיד הקרוב למנהיג. את טימון מגלם השחקן תומר שרון, גם אותי בעבר גילם שחקן העונה לשם תומר. הסוריקטה יכולה להמליט שלוש פעמים בשנה וגם אני עברתי שלוש לידות.

  • ברבש שימש בתפקידים בכירים רבים, בהם מנהל בית החולים איכילוב, מנכ"ל משרד הבריאות ואף הוצע לו להיות פרויקטור הקורונה ויועץ אישי של ראש הממשלה בתחום. בסרט העלילתי "רבין - היום האחרון" גילם את דמותו של ברבש השחקן תומר רוסו, ברבש היה אז מנהל בית החולים בו ניסו להציל את חייו של רה"מ לשעבר. לברבש יש שלושה ילדים.

השבוע לצערנו אין זוכים. החידה הבאה והאחרונה (!) תתפרסם ביום שני בשעה 20:00 מהרו לענות ואולי הפעם תזכו בפרס!