ברוך דיין האמת: הרב יהודה הרצל הנקין הלך לעולמו בגיל 75

הרב הנקין שנודע בסדרת ספריו פורצת הדרך "בני בנים" ובפסיקותיו העצמאיות והמגוונות בנושאים שונים, נפטר הלילה, אחרי מאבק במחלה קשה. הלוויתו תיערך היום בהר המנוחות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/12/20 09:18 ט בטבת התשפא

ברוך דיין האמת: הרב יהודה הרצל הנקין הלך לעולמו בגיל 75
הרב יהודה הרצל הנקין ז"ל, צילום: מאת ILupdater - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41513123

הרב יהודה הרצל הנקין הלך לעולמו הלילה. הנקין שחיבר את סדרת ספרי השאלות ותשובות "בני בנים" שקיבלו הסכמות ממגוון רבנים, החל מהרב פיינשטיין עד לרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו זצ"ל. הוא נחשב לפורץ דרך הלכתית, עצמאי וקשוב לעולם המודרני, וכמומחה בנושאי הלכות נשים וצניעות.

הרב הנקין נולד בפנסילבניה בארצות הברית ב-1945, ועלה לאחר נישואיו לישראל והתגורר בבית שאן. אלמנתו של הרב הנקין היא חנה הנקין, ראש מדרשת "נשמת" בירושלים, ובנו הוא הרב איתם הנקין ז"ל שנרצח עם אשתו נעמה בפיגוע לפני חמש שנים.

לווית הרב הנקין ז"ל, תתקיים היום, ט' בטבת, בבית העלמין הר המנוחות בשעה 12:30, על פי כללי הקורונה. יושבים שבעה בבית המשפחה, הרב נורוק 1, קרית משה.

הרב אברהם סתיו ספר לו: "הרב יהודה הרצל הנקין הוא מגדולי פוסקי-ההלכה שעמדו לציבור הדתי לאומי בדור האחרון. בדומה קצת לבנו, הרב איתם הי"ד, הוא לא נהג לרוץ אל אור הזרקורים, ולמרות שתלמידי-החכמים הכירו את ערכו, הציבור הרחב לא הרבה לפגוש בו. עולם התורה, ועם ישראל כולו, איבדו אדם גדול. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים". 


 
בארגון רבני צהר הגיבו למותו של הרב הנקין ז"ל ואמרו: "הרב היה מדמויות המופת שהביאו לארץ מתורתם של גדולי הדור בארצות הברית ובעיקר את תורת סביו הגדול הרב יוסף הנקין. הרב היה ממובילי המהפכה בלמוד תורה לנשים בשיתוף פעולה תורני פורה והדוק עם רעייתו הרבנית חנה הנקין, ראש מדרשת נשמת. מהמתמודדים האמיצים עם אתגרי התקופה באופן מרתק שהצביע על גדלותו ועמקותו בתורה".