יצחק דיאור 'דוכי' הלך לעולמו

הלך לעולמו יצחק (דוכי) דיאור, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר וממייסדי מרכז הרצוג: "מנהיג ציבור מהסוג שהולך ונעלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/20 13:26 ה בטבת התשפא

יצחק דיאור 'דוכי' הלך לעולמו
יצחק 'דוכי' דיאור, צילום: באדיבות המשפחה

ביום חמישי האחרון רגע אחרי הדלקת הנר השמיני של חנוכה נדם ליבו של יצחק דיאור- דוכי שהיה חבר עין צורים וממנהיגי הקיבוץ לאורך שנים כששימש בתפקידים מרכזיים בחברה ובמשק. דיאור היה מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, וממקימי מרכז יעקב הרצוג, חבר הנהלת 'אלומה' ובעת תפקידו כמזכ"ל תרם רבות להתמודדות עם משבר הכלכלי בה. 

בהודעה משותפת למזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי אמיתי פורת והמזכ"לית הנבחרת שרה עברון תיארו השניים "דוכי היה למדן ירא שמים, מתמיד חריף שאהב את החשיבה הביקורתית. הוא היה בעל שיקול דעת עמוק, ורוחב יריעה, מנהיג ציבור מהסוג שהולך ונעלם. איש שלקח אחריות מכוחן של חברות ואהבה, שהוביל בצניעות ובבהירות, עמוד אש ההולך עם המחנה ובראשו בעת ובעונה אחת.

"אחד הנושאים היקרים ללבו היה הקשר עם יהדות התפוצות, והדאגה לעולים החדשים. דוכי הקים במרכז הרצוג את תוכנית "אופק" שהייתה במשך שנים רבות בית ראשון בארץ ישראל עבור צעירים וצעירות שעלו מחבר העמים. דוכי היה איש משפחה למופת והזוגיות המופלאה שלו ושל איה ז"ל לימדו את כל סובביהם אהבה מהי".

בשל מגבלות הקורונה הובא דוכי למנוחתו האחרונה בלוייה מצומצת. בה נגעו אנשי עין צורים ובני משפחתו בדמותו הגדולה – הפשוטה ובמעגלי ההשפעה של איש תורה ועבודה אמיתי. 
אמיתי פורת הוסיף בנימה אישית "אני גאה לעמוד בראש התנועה שדוכי היה מאנשיה הבולטים ומזכ"ל שלה".