לא תאמינו לאיזו מפלגה אבישי בן חיים הכריז שיצביע

האיש שהגה את תיאוריית ישראל הראשונה והשנייה, ומי שעוקב במשך שנים סביב מפלגת ש"ס, הכריז היום כי יצביע למפלגה שלא משרתת את התדמית אותה הוא מטפח בזמן האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 14:22 יז בכסלו התשפא

לא תאמינו לאיזו מפלגה אבישי בן חיים הכריז שיצביע
אבישי בן חיים, צילום: פלאש 90

העיתונאי, ד"ר אבישי בן חיים, עלה רבות בשנה האחרונה לכותרות סביב תאוריית ישראל הראשונה והשנייה. התאוריה של בן חיים מתארת את החברה הישראלית מחולקת לחברה אחת גבוהה פריבילגית ואשכנזיה, שלא מבינה את את החברה השנייה הענייה והמזרחית. בן חיים לאורך התיאוריה שלו מראה המון אמפתיה לישראל השנייה בכלל ולחברה החרדית הספרדית בפרט. אך היום (ה') הטיל בן חיים פצצה כשחשף לאיזו מפלגה הוא יצביע בבחירות הקרובות. 

בחשבון הטוויטר שלו צייץ בן חיים: "בבחירות הבאות אצביע למפלגה שגנץ יעמוד בראשה". בן חיים מנמק את התמיכה שלו דווקא במנהיג פוליטי המזוהה עם ישראל הראשונה: "זאת כאות הערכה לרעיון הפיוס ובהצדעה לבני גנץ על הניסיון היפה שלו ללכת לממשלת אחדות, מהלך שעליו שילם מחיר כבד". לסיום כתב: "גילוי נאות: אקח איתי לקלפי את הילדה הקטנה שלי, שהיא תכניס את הפתק למעטפה. בעצמי לא מסוגל".

האווירה הפוליטית נראית כי ישראל קרובה מתמיד לבחירות רביעיות בתוך שנתיים, וישראלים רבים נדרשים לחשוב למי יתנו את קולם. כזכור אמש, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת, ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים, וההצעה תעבור לדיון בוועדת הכנסת.