אורי גלר חוזר בתשובה ומשלים עם הפוקימון שלו

אמן האשליות תבע את חברת נינטנדו ואסר לפני שני עשורים את השימוש בדמות פוקימון שנוצרה בהשראתו. כעת הוא הודיע כי יאפשר זאת לאלתר ואמר: "אני מצטער על מה שעשיתי לפני 20 שנה, אבל אתה יכול ללמוד מטעויות אפילו יותר ממה שאתה יכול ללמוד מההצלחה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/12/20 08:27 טו בכסלו התשפא

אורי גלר חוזר בתשובה ומשלים עם הפוקימון שלו
חוזר בתשובה. אורי גלר, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי 20 שנה, אורי גלר חזר בו, והודיע כי יאפשר לנינטנדו לפרסם את קלף הפוקימון שנוצר בהשראתו. הפוקימון, קדברה (Kadabra), יצור דמיוני בעל כוחות קסומים ואוחז בכפית, הוצג בפעם הראשונה בחודש נובמבר 2000. גלר טען בזמנו כי הכפית של אותו פוקימון, שמזוהה עם ה"קסם" הכי ידוע ומוכר שלו, עושה ממנו לעג. בנוסף לכך, שם הדמות בשפה היפנית, בה נוצרו הדמויות היה Yungeraa, שנשמע במבטא יפני כמו Yungeller. 

הפוקימון שנוצר בהשראת גלר, קדברה

הפוקימון שנוצר בהשראת גלר, קדברהצילום: נינטנדו

בעקבות זאת, תבע גלר את חברת הענק נינטנדו, בטענה שהחברה היפנית הפכה אותו ל"דמות פוקימון מרושעת", ודרש פיצויים בסך 60 מיליון פאונד. "נינטנדו גנבה את זהותי, השתמשה בשמי ובסימן ההיכר שלי", אמר גלר לפני 20 שנה. אמן האשליות הישראלי-בריטי זכה בתביעה נגד נינטנדו, שגם הודתה שדמותו היוותה השראה לאותו פוקימון. פסק הדין שניתן באותה עת, אסר על נינטנדו את השימוש באותה דמות על קלפי המשחק של פוקימון במשך כמעט 20 שנה.

https://twitter.com/TheUriGeller/status/1333161301573578752

אך כעת גלר החליט לחזור בו, והודיע כי העניק לנינטנדו את הזכות להשתמש בקדברה ללא הגבלה בסדרות שלה וגם בקלפים ובשאר המרצ'נדייז: "אני באמת מצטער על מה שעשיתי לפני 20 שנה", צייץ גלר והוסיף כי "אני מסיר את האיסור שלי ונינטנדו רשאית להחזיר את הקלף של קדברה. הוא ככל הנראה יהיה אחד הקלפים הכי נדירים עכשיו". בציוץ נוסף אמר גלר כי "אני מצטער על מה שעשיתי לפני 20 שנה, אבל אתה יכול ללמוד מטעויות אפילו יותר ממה שאתה יכול ללמוד מההצלחה!".