אבישי גרינצייג תובע את אלי ציפורי: "מסע הכפשה אובססיבי בלתי נגמר"

העיתונאי הסרוג של 'גלובס' הגיש תביעת דיבה על סך מיליון ש"ח נגד מגיש הרדיו אלי ציפורי, לאחר סדרת עימותים מתמשכת ביניהם ברשתות החברתיות: "מסע השפלות ולעג שאינו נגמר, שאין בו מגבלות של התנהגות אנושית מקובלת". ציפורי: "זה הטיפוס, זו דרכו - איש לא יסתום לי את הפה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/11/20 09:47 כב בחשון התשפא

אבישי גרינצייג תובע את אלי ציפורי: "מסע הכפשה אובססיבי בלתי נגמר"
אבישי גרינצייג, צילום: באדיבות המצולם

העיתונאי אבישי גרינצייג, הכתב הכלכלי של העיתון 'גלובס' הגיש הבוקר (ב') תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים נגד העיתונאי אלי ציפורי, ראש הדסק הכלכלי של 'מעריב' ומגיש תכנית ב'גלי ישראל'. 

בפתח כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד צביקה מצקין, צוין כי "התביעה הוגשה בגין מסע הכפשה אובססיבי שמבצע הנתבע כנגד התובע ברשתות החברתיות. מסע השפלות ולעג שאינו נגמר, שאין בו מגבלות של התנהגות אנושית מקובלת ואין בו קולגיאליות מינימאלית בין שני עיתונאים מכובדים. הנתבע שם לו את התובע כמטרה לקללות, גידופים והשמצות, ללא כל קשר עם פרסומי התובע וללא קשר עם התנהלותו".

עוד צוין בפתח התביעה כי על מנת לסבר את האוזן להיקף ההשמצות ומסע האובססיה הרי שהנתבע תקף ברשת הטוויטר את התובע למעלה מ- 160 פעמים, בתוך פחות מ-4 חודשים. זאת לבד מעשרות רבות של פרסומים דיבתיים נוספים, לאורך 5 חודשים ברשת הפייסבוק ואף ברשת האינסטגרם.

כתב התביעה מציין שורה ארוכה של פרסומים דיבתיים, כך למשל כינה ציפורי את גרינצייג שופר, דובר, בולשביק, עצלן, בטלן, גזען דוחה ומכוער, שקרן, חנפן, עבד נרצע ועוד ועוד תיאורים מכפישים.
אם לא די בכך, ציפורי טען כי גרינצייג מבצע עבירות פליליות ואתיות חמורות, משמש כחייל של בנט ושקד במסגרת הכנופיה של הצינות הדתית ונשלח למשימות חיסול על ידי מנדלבליט וארגון הפשע של הפרקליטות.

גרינצייג כתב הבוקר בטוויטר: "עורך דיני צביקה מצקין הגיש כעת בשמי תביעה נגד מר אלי ציפורי, לאחר מסע אובססיבי בן כמה חודשים של פרסום השמצות והכפשות".

ציפורי עצמו כתב בטוויטר בתגובה: "אז אבישי גרינצייג מודיע בטוויטר שהוא תובע אותי עוד לפני שהתביעה בכלל הגיעה אליי. זה הטיפוס, זו דרכו - איש לא יסתום לי את הפה. לא גרינצייג ולא ברוך קרא".