מעשה טוב: יעקב אילון למען העיוורים

מגיש החדשות הוותיק נחשף לבקשתו של של שאול זוארץ, אדם עיוור שחשף כי אינו יכול להאזין לכתבות היות וספריית העיוורים נסגרה בעת הסגר. זואץ רצה לקרוא טור דעה אך לא היה יכול, עד שאילון נחלץ לעזרתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/20 23:06 כב בתשרי התשפא

מעשה טוב: יעקב אילון למען העיוורים
יעקב אילון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

שאול זוארץ, אדם עיוור, הגיב בחשבון הטוויטר שלו לציוץ של העיתונאי בן כספית המפרסם את הטור השבועי שלו. זוארץ כתב כי בשל היותו עיוור אינו יכול לקרוא את הטור, אך בניגוד לבדרך כלל אינו יכול להאזין. לרשותם של העיוורים בישראל קיימת פורמט שקיים מעל 65 שנה שמכיל אלפי תכנים תרבותיים הצגות ספרים ועיתונים. הפורמט נקרא "ספריית העיוורים" אשר כאמור מלא מידי יום תכנים מוקלטים על מנת שיוכלו כבדי הראיה והעוורים להאזין לכתבות.

אלא שמאז הסגר הנוכחי לא מעלים תכנים חדשים, ואלו הזקוקים להם אינם יכולים לקבל תכנים חדשים. זוארץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: בפנייה לבן כספית "שלום בן לצערי השבוע לא אשמע את הטור שלך והסיבה היא ? אין לנו את ספריית העיוורים ואין הקראת עיתונים ביבי סגר אותה עד סיום הסגר זה לא חיוני . משהו קטן שלא רואים".

אלא שיש מי ששם לב לבקשה והוא איש התקשורת והמנחה הוותיק יעקב אילון, שראה את הקושי של זוארץ. בתגובה כתב אילון: "שאול, שלח לי המספר שלך בפרטי. אני אקריין לך ואשלח הקלטה". הנכונות של אילון זכתה לתגובות תמיכה נלהבות ושיבחו אותו על הסיוע לשאול.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן