פרופסור יעקב כץ הלך לעולמו

הלך לעולמו פרופסור יעקב כץ, נשיא מכללה ירושלים. כץ, בן 75 במותו, הותיר אחריו אשה, שבעה ילדים וכ-40 נכדים. ראש הממשלה: "יענקל'ה היה לי כאח. במשך 30 שנה הלכנו יחד בדרך משותפת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/20 20:46 ב בתשרי התשפא

פרופסור יעקב כץ הלך לעולמו
צילום: ללא

פרופסור יעקב (יענקל'ה) כץ הלך לעולמו בשבת והוא בן 75. הלוויתו תתקיים מחר (ב') בשעה 16:30 ותשודר ב'זום'. משפחתו תשב שבעה ביישוב אלון שבות ברחוב השיירת 41.

כץ נולד בשנת 1945 ביוהנסבורג, דרום אפריקה. עלה לישראל מדרום אפריקה בהיותו בן 18 בלבד והצטרף לתכנית הלימודים בישיבת "כרם ביבנה". כחייל סדיר, במלחמת ששת הימים סופח לחטיבת הצנחנים שלחמה בירושלים והיה בין הראשונים שהגיעו לכותל המערבי. כץ שימש כראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך בתקופת לימור ליבנת, והיה חלק מצוות שגיבש את תכנית הליב"ה. נבו כץ, בנו, הוא יועץ לענייני חקיקה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה, ספד לכץ בחשבון הפייסבוק שלו: "רעייתי שרה ואני, ובנינו יאיר ואבנר, מבכים את הליכתו של ידיד משפחתנו, יקירנו פרופסור יעקב כץ הבלתי נשכח. מותו הפתאומי זעזע אותנו עד עמקי נשמתנו. יענקל'ה היה לי כאח. במשך 30 שנה הלכנו יחד בדרך משותפת. הוא תמיד צעד לצידנו, ברגעים של קורת רוח ושמחה ועוד יותר ברגעים של אובדן ועצב. לא היה איש ישר לבב ממנו. תמיד פעל בצניעות אצילית ומעולם לא ביקש דבר לעצמו".