ההתנצלות של עמית סגל מאסתר חיות: "תקפתי אותה קשות"

לאחר שתקף אותה על הנאום שנשאה בגרמניה, פרשן חדשות 12 התנצל בפני נשיאת בית המשפט העליון: "מי שנכווה ביאיר גולן נזהר גם באסתר חיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 20:06 כד באלול התשפ

ההתנצלות של עמית סגל מאסתר חיות: "תקפתי אותה קשות"
עמית סגל כפי שמעולם לא ראיתם, צילום: Flash90

באווירת הסליחות, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, פרסם התנצלות בפני נשיאת בית המשפט אסתר חיות, לאחר שהבין כי הוא תקף אותה כשהבין אותה לא נכון. 

"5 ימים לפני ראש השנה, הזדמנות להתנצל על טקסט שפרסמתי, בין היתר כאן, על הנשיאה אסתר חיות: היא נאמה בנירנברג על המשפט ככלי להתמודד עם דיקטטורה ועם איום על זכויות אדם. מי שנכווה ביאיר גולן נזהר גם באסתר חיות, ותקפתי אותה קשות על מה שתפסתי כהשוואה מרומזת של גרמניה אז לישראל כיום", כתב סגל.

פרשן חדשות 12 הסביר איפה טעה: "בקריאה שניה ושלישית מאז התבררה לי הטעות: חיות דווקא נזהרה מאוד מקביעה שהמשפט עשוי ״להציל״ מדינות. היא דיברה על גרמניה כגרמניה, ובנאום בעברית מול סטודנטים ומשפטנים גרמניים. ובקיצור: זה היה נאום חשוב, שפספסתי בקריאתו בגלל נאומים רבים בעבר שדווקא כן ביקשו לקשר בין אז לבין מצבנו היום". 

עוד כתב סגל: "על כך אני מתנצל בפני הנשיאה חיות, בת לניצולי שואה (״בית שקט מאוד״, הגדירה זאת פעם), ללא קשר לביקורת שיש ומן הסתם תהיה לי על חלק מפסיקותיה. נ.ב. אף אחד לא ביקש/דרש ממני את ההתנצלות הזו. היא לגמרי שלי."