שר החינוך באולפנית אמי"ת בצפת

שר החינוך חנך הרחבה באולפנית אמי"ת בעיר צפת: "נבנה תכנית אב למוסדות החינוך בעיר, נמשיך לקדם את החינוך בצפת". ראש העירייה: "עתיד ילדנו זה הדבר החשוב ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 08:31 ט בתמוז התשפ

שר החינוך באולפנית אמי"ת בצפת
שר החינוך גלנט בחנוכת המבנה, צילום: עיריית צפת

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אירח ביום שלישי האחרון את שר החינוך, יואב גלנט ,לסיור במוסדות החינוך בעיר ולפגישת עבודה. לאחר שיחה בארבע עיניים הגיעו השניים יחד עם חבר מועצת העיר מחזיק תיק החינוך במגזר החרדי, הרב ישראל סברדלוב, לאולפנית אמי"ת בצפת שם חנכו מבנה של 6 כיתות לימוד חדשות במסגרת שלב א' של הרחבת האולפנית ולקראת שלב ב שעתיד להסתיים בחודשים הקרובים.

כזכור עם כניסתו לתפקיד דחף ראש העיר שוקי אוחנה את קידום הפרויקט והניח אבן פינה. כעת, כשנה וחצי לאחר מכן השלים את שלב א. השר גלנט, יחד עם מנהלת המחוז אורנה שימחון, צוות משרדו, ראש העיר שוקי אוחנה, מנהל אגף החינוך מוטי כהן ונציגי עיריית צפת ביקרו גם במרכז היזמות החדש בבית הספר הרב תחומי ואף קיימו פגישה עם כל מנהלי בתי הספר וצוותים חינוכיים נוספים בעיר.

במהלך ישיבת העבודה העלה ראש העיר את הצרכים השונים לרבות הרחבת תכניות חינוכיות, הגדלת תקציבים, המשך תנופת הבנייה במוסדות החינוך לצד השלמת הפרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים  וכוללים: 35 גנים חדשים, עשרות כיתות לימוד, חיזוק מבנים ב 11 בתי ספר ו- 26 מעונות יום. כמו כן הציג אוחנה את חזונו להקמת אוניברסיטה בגליל שצפת תהווה את ליבה של האוניברסיטה עם העוגנים - מכללת צפת והפקולטה לרפואה.

שר החינוך יואב גלנט: "אני מכיר את העיר צפת שנים ארוכות, כמפקד בצה״ל, וכשר הבינוי והשיכון. לצפת חשיבות היסטורית ולאומית המחייבת אותנו לפעולה חינוכית לתועלת מדינת ישראל. אני מודה לראש העיר שוקי אוחנה העושה עבודה מצוינת ומקדם את העיר. נמשיך  לפעול בשיתוף פעולה למען צפת.  אני רואה חשיבות גדולה בקידום החינוך בעיר ובהובלתה להישגים חינוכיים, בהתאם הנחתי את משרד החינוך לפעול במרץ לפתרון האתגרים הקיימים בעיר".

ראש העיר הודה לשר על התמיכה והסיוע לעיר צפת בתפקידו הקודם כשר השיכון וכעת כשר החינוך. בין סוכם על קידום בקשת ראש העיר להקמת  4 מבנים רב תכליתיים במוסדות החינוך שישמשו לפעילות בית הספר וכן לחינוך בלתי פורמאלי לאחר הלימודים, הקצאת 30 שעות שבועיות להרחבת הפעילות במרכז היזמות ובניית תכנית אב רב שנתית בהתאם להתרחבות העירוני לבניית מוסדות חינוך בצפת.
"אני רואה בחינוך עוגן מרכזי ומשמעותי, עתיד ילדנו זה הדבר החשוב ביותר, דבר שייצור דור המשך איכותי שיחזק ויקדם את העיר בשנים הבאות. אני בטוח שבתמיכת השר ומנהלת המחוז שמסייעת לנו רבות נמשיך לקדם את מערכת החינוך בצפת ולהצעידה לפסגות חדשות״. אמר ראש העיר שוקי אוחנה.

ד״ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון הוסיפה: "העיר צפת נמצאת בתנופת התחדשות. בתי הספר הנבנים בעיר הם מהיפים שיש במחוז. חנכנו היום את האולפנית החדשה וביקרנו במרכז היזמות, שם פגשנו תלמידים מבריקים. הכל תודות לשיתוף הפעולה והחברות האמיצה עם ראש העיר שוקי אוחנה. תודה לכל המנהלים, הצוותים החינוכיים והפיקוח על עבודתם יוצאת הדופן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן