שי גבסו הוריד את הכיפה: "קשה לי עם מה שהדת בישראל הפכה להיות"

האמן והיוצר שהתגלה בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד", החליט להוריד את הכיפה, 15 שנה אחרי שחזר בתשובה. "משהו בי נשבר", התוודה, "מי שיש בו כמה עולמות – יכול להיחנק"

חדשות כיפה אלעד רותם 23/09/12 15:24 ז בתשרי התשעג

שי גבסו הוריד את הכיפה: "קשה לי עם מה שהדת בישראל הפכה להיות"
יחצ, צילום: יחצ

הזמר והיוצר שי גבסו, יוצא תוכנית הריאליטי "כוכב נולד", החליט להוריד את הכיפה ולחזור בשאלה, כ-15 שנה לאחר שחזר בתשובה. בראיון שיתפרסם בערב יום הכיפורים בעיתון "ידיעות אחרונות", מספר גבסו על ההחלטה, ואומר בראיון: "משהו בי נשבר. קשה לי עם מה שהדת בישראל הפכה להיות".

(צילום: יחצ)

לפני כחודשיים, בראיון לעיתון "גלובס", התייחס גבסו לתהליך הנפשי שעובר עליו ואמר: "הבנתי שלא מתאים לי יותר שהכול יהיה רק ברוח, אלא שזה יהיה גם בחומר. הבנתי שצריך לעבוד קשה, כי יותר מדי אני משליך על ה', על האמונה שאתפלל ודברים יקרו. לשאלות המאוד גדולות האלה מצאתי תשובות אצל רבי נחמן מברסלב. אני יודע שיש מקום מאוד רחוק, מאוד-מאוד רחוק, שהוא רק רוח, אבל לא אצלי. ואז התחלתי לשנות דברים. אם קודם הייתי עושה טובה ומדבר רק מארבע אחר הצהריים, היום אני קם בשבע בבוקר, כותב, עושה טלפונים".

בהתייחסות למתח שבין עולם האמנות והתרבות לבין התורה ושמירת ההלכה, אמר גבסו כי "המתח הזה נובע מהגניזה של ההלכה היהודית את השפה, את הצבעוניות. אי אפשר ללכת ברחוב, אי אפשר להתגוון, ומי שיש בו כמה עולמות, אדם עם ניגודים וסתירות, יכול להיחנק. עד היום אני לא מצליח ליישב אותו. לא מצאתי מתווכים לאלוהים שיש לי איתם שפה משותפת ויכולים לעזור לי".