שבוע הדופלגנגר: דומים או לא?

יצאנו לבחון עבורכם את תמונות הדופלגנגר - טרנד הפייסבוק העכשווי, של כמה ממפורסמי המגזר והתוצאות משעשעות ומטלטלות למדיי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/16 08:28 כה בשבט התשעו

שבוע הדופלגנגר: דומים או לא?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שבוע ה'דופלגנגר' - שבוע הכפילים (בגרמנית) מספק לנו עד עתה רגעים משעשעים וגם מטרידים לאלו שלא שמו לב לטרנד וחשבו שבראד פיט וביונסה נהיו חברים שלהם בפייסבוק ואפילו עשו להם לייק אתמול על התמונה בה צילמו את עצמם עם הראש בקיר.

על פי הטרנד הפייסבוקי בוחרים הגולשים דמות של מפורסם שאמורה להיות דומה להם, כפי שרובכם מבינים ורואים בעצמכם הדמיון לא תמיד גדול אך עדיין מעניין לראות במי בחרו הגולשים שחלקם הביעו בבחירה את משאלת ליבם המקצועית והפוטוגנית.

צביקה קליין, כתב ועורך ב-NRG, האיש שהפך את צרפת למקצוע שלו, בלי תעודה אלא באמצעות סרטון אחד מוצלח במיוחד בו הלך ברחובות פריז כשכיפה לראשו וספג מהעוברים והשבים קללות ויריקות. כצפוי למדי בחר קליין בדמותו של הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד כשהוא חובש כיפה. אלו שיתעמקו מאד וינסו לדמיין את קליין בעוד 30-70 שנה יראו דמיון קלוש בין התמונות.

ציון: 7

(צילום: צילום מסך)

כתב YNET חובש הכיפה או ליתר דיוק הקסקט, משה גלנץ, בחר בדמותו של כוכב הילדים המושמץ, טל מוסרי, כשהוא מוסיף את הכיתוב מעורר הלבבות: "ואני לא חושב שהוא בוגד". כזכור, "העז" מוסרי לעבור לפני כשנה מערוץ הילדים לערוץ ניקלודיאון וזכה לתואר "בוגד", כשרבים מציקים לו בכל פוסט ותמונה שהוא מעלה. גלנץ אכן דומה למוסרי חיצונית ובתכל'ס המעבר של גלנץ המוכשר מ'וואלה יהדות' הישר לחיק המתחרה YNET מעלה את החשש המסעיר והמטלטל כי יש לנו פה אחוות "בוגדים".

ציון: 8

(צילום: צילום מסך)

לצערו של כתב התחבורה הכי פעיל ויעיל ברשת, עידן יוסף, הוא אכן דומה באופן מטריד לנשאת מלחם המחבל מתל אביב שחוסל לפני כשבועיים לאחר מצוד ארוך שנערך אחריו. עידן הגיע אולי הזמן להחליף משקפיים? (ותספורת, ולגדל זקן בלונדיני)

ציון: 8

(צילום: צילום מסך)

בתור מומחה לאגדה קל להבין את בחירת הדופלגנגר של ד"ר שמוליק קלוני (פאוסט). פאוסט שאוהב במיוחד מילים מטלטלות ומסעירות כאחת בתפקידו בתחום הספרות ב'מקור ראשון' בחר בתמונה המטלטלת הזו ואין ספק שאנו פה מטלטלים בעצמה מהדמיון החסר.

ציון: 6

(צילום: צילום מסך)

מי שלקח את כל הדופלגנגר הזה למקום הנכון והמשעשע ביותר הוא אחד האנשים המצחיקים במגזר - יאיר אורבך שבחר בדמותו של סיינפלד לה הדביק כיפה והצליח גם להתיימר ועדיין לגרום לכולנו לחייך בפה רחב. סחטיין.

ציון: 10

(צילום: צילום מסך)

איש היח"צ, אריק בן שמעון, בחר באופציה משעשעת במיוחד כשעשה בחירה על פי השם. תכל'ס אני חייב לציין כי באור מסויים (או בהיעדרו המוחלט) ניתן לראות את הדמיון בין השניים.

ציון: 8

(צילום: צילום מסך)

כשהתחלנו לכתוב את הכתבה והיינו עדיין צעירים ויפים, חשבנו שנוכל למצוא גם נשים ששינו את תמונתן בצורה משעשעת, אך מתברר כי למרות המאמצים והחיפושים לא מצאנו תמונות מעניינות במיוחד (היי לשים תמונה של ביונסה או בר רפאלי זה מביך). מי שבכל זאת הצליחה להביא מעט כבוד למגדר הנשי היא הסופרת שהרה בלאו שבחרה בתמונתה של השחקנית חנה רובינא ותכל'ס יש דמיון.

ציון: 9

(צילום: צילום מסך)

אישה נוספת ששמרה על כבודו של המין הנשי באמצעות בחירת דופלגנגר מקורי היא כתבת מקור ראשון, ריקי רט, שבחרה בדמותה של גיטי וייס עטורת הפאה, הלא היא נטע ריסקין שמגלמת בסדרה עטורת השבחים דמות של אשה חרדית ממורמרת למדי.

ציון: 7

(צילום: צילום מסך)

ואי אפשר לחתום את הכתבה בלי קצת אימה... אושיית הפייסבוק ומנהל העמוד הפופולארי "סיפורי אימה קצרצרים", הרב ד"ר משה רט בחר בדמות מאיימת במיוחד. "לרגל שבוע הדופלגנגר החלפתי תמונה עם הכפיל שלי - ולאד דראקוב, אדון האופל של ממלכת פאלקובניה בעולם של רייבנלופט, ואחד השליטים האהובים עלי שם. וכן, אני נראה בדיוק ככה אם אני לא מסתפר ומסדר את הזקן כמה זמן". אני לא יודע ממה נבהלתי יותר, מהתמונה או מהעובדה שיש אנשים שיודעים על מה הוא מדבר...

(צילום: צילום מסך)