רז קיל פורש מעריכת מדור "ברנז'ה" במצב הרוח

רז קיל שהתמודד בבית היהודי פורש מעריכת מדור "ברנז'ה" המפורסם של השבועון מצב הרוח. בשבועון אישרו את הפרטים ואיחלו לו בהצלחה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 18:32 טו בשבט התשעה

רז קיל פורש מעריכת מדור "ברנז'ה" במצב הרוח
רז קיל, צילום: רז קיל

במשך שנים על גבי שנים נחשב רז קיל כאחד הסמלים המוכרים של המגזר עם מדור "ברנז'ה" המפורסם בשבועון מצב הרוח, אותו יסד, אך ל'כיפה' נודע כי החל מהשבת הוא כבר לא כותב את המדור והוא עזב את עריכת המדור בשל תחושת מיצוי.

רז קיל התמודד במסגרת הפריימריז של הבית היהודי בחודשים האחרונים, תוך שהוא עובד במקביל על המדור המוכר והמבוקש במגזר, שיצר מספר מטבעות לשון במהלך השנים ויצר לעצמו ולקיל שם במגזר. עם זאת, לקיל מדור הברנז'ה היווה גם עקב אכילס, מכיוון שבשל אופי המדור, קיל זוהה יותר עם הפן הקליל של המגזר, והעובדה כי הוא שימש איש שטח של הבית היהודי ויועץ למספר שרים קיבלה ביטוי מועט.

לפני מספר שבועות הודיע קיל לעורכי מצב הרוח כי הוא מתעתד לעזוב את המדור אותו בנה ב-5 השנים האחרונות וכבר השבוע לא יופיע בראש המדור תמונתו. לא ברור כרגע מי יערוך את המדור המבוקש בעתיד.

(צילום: צילום מסך)

בסביבתו של רז קיל אמרו ל'כיפה' כי "קיל התאכזב מאוד בפריימריז מהצביעות של רבים מהציונות הדתית שמצד אחד נהנים במשך שנים מהמדור שלו ומצד שני כשהוא התמודד לכנסת במקום לומר שלקיל יש אחלה מדור שמראה על בקיאות בנבכי הציונות הדתית והוא פעיל פוליטי ותיק וכו, אמרו ״מי זה רז קיל אז יש לו מדור רכילות״"

חגי הוברמן, עורך 'מצב הרוח' מסר בתגובה: מערכת מצב הרוח מצטערת על פרישתו של רז קיל שבנה וערך את מדור ברנז'ה שהינו אחד המדורים הנקראים של המגזר ומאחלת לו הצלחה בכל אשר יפנה".

רז קיל לא הגיב לפניית 'כיפה'.