רז קיל חוזר לערוך את מדור ברנז'ה

לאחר שעזב את השבועון מצב הרוח בעקבות תוצאות הפרימריז בבית היהודי חוזר רז קיל לערוך את המדור. במקביל המדור ישתדרג ויוספו תמונות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/05/15 10:09 כד באייר התשעה

רז קיל חוזר לערוך את מדור ברנז'ה
רז קיל, צילום: רז קיל

שלושה חודשים לאחר שרז קיל עזב את מדור "ברנז'ה" של מצב הרוח בעקבות תוצאות הפריימריז של הבית היהודי, שם נחל אכזבה צורבת, חוזר קיל לערוך את המדור החל מהשבת הקרובה.

כשבמקביל לחזרתו המדור הוותיק, שנחשב לאחד מהמדורים הנקראים ביותר בשבועוני ועלוני השבת, יעבור שדרוג משמעותי מבחינה עיצובית - יוצבו לראשונה תמונות במדור וכן תמונות האישים במדור ישודרגו.

התמונות של האישים הוותיקים יוחלפו בתמונות של דמויות עדכניות יותר כדוגמת עופר וינטר וראש השב"כ יורם כהן. “היה על הנושא ויכוח במשך שנים במערכת מכיוון שלא רצו להפוך את זה לגמרי למדור רכילות, אבל הבינו עכשיו שזה מה שאנשים מחפשים", אמר לנו גורם במערכת. בנוסף לשדרוג העיצובי, השבוע יוגדל המדור לשלושה עמודים לעומת השניים הרגילים, אך לא ברור האם שינוי זה יהיה קבוע. בנוסף, חלק מהידיעות שהיו בחלקים שונים בשבועון יוכנסו למדור ברנז'ה.

המדור המשודרג

בשיחה עם כיפה אישר רז קיל את חזרתו וסיפר כי במקביל הוא יתחיל לכתוב טורים במגזין מוצש. “לא הצלחתי לברוח מהמגזר", אמר.

מו"ל אשדיר, אשר מוציא לאור את השבועון מצב הרוח אמר לכיפה הוא מברך על חזרתו של קיל, למרות שבהחלט ניתן להבין שרז והברנז'ה לא יכולים להיות בנפרד. “אני מאמין שרז ימשיך להוביל את המדור הנקרא ביותר בעיתוני ועלוני השבת", אמר.

כאמור, לפני שלושה חודשים עזב רז קיל את מצב הרוח בעקבות תסכול מתוצאות הפריימריז. רז קיל התמודד במסגרת הפריימריז של הבית היהודי בחודשים האחרונים, תוך שהוא עובד במקביל על המדור המוכר והמבוקש במגזר, שיצר מספר מטבעות לשון במהלך השנים ויצר לעצמו ולקיל שם במגזר. עם זאת, לקיל מדור הברנז'ה היווה גם עקב אכילס, מכיוון שבשל אופי המדור, קיל זוהה יותר עם הפן הקליל של המגזר, והעובדה כי הוא שימש איש שטח של הבית היהודי ויועץ למספר שרים קיבלה ביטוי מועט.

בפברואר הודיע קיל לעורכי מצב הרוח כי הוא מתעתד לעזוב את המדור. בסביבתו של רז קיל אמרו אז ל'כיפה' כי "קיל התאכזב מאוד בפריימריז מהצביעות של רבים מהציונות הדתית שמצד אחד נהנים במשך שנים מהמדור שלו ומצד שני כשהוא התמודד לכנסת במקום לומר שלקיל יש אחלה מדור שמראה על בקיאות בנבכי הציונות הדתית והוא פעיל פוליטי ותיק וכו, אמרו ״מי זה רז קיל אז יש לו מדור רכילות״"