קלינאית התקשורת של בן דהן

לסגן השר לענייני דת הרב אלי בן דהן יש קול גבוה במיוחד, שמקשה על נאומיו בכנסת ובראיונותיו בתקשורת. עכשיו הוא החליט לתקן את הבעיה המעצבנת. "יש לי חולשה וצריך לטפל בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/14 09:52 כב בשבט התשעד

קלינאית התקשורת של בן דהן

אם יש דבר שכמעט כולם יודעים על סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הוא שיש לו קול גבוה במיוחד. היתרון הגדול הוא שאפשר לזהות את קולו בכמעט כל מקום, החיסרון הוא שקולו צרוד והוא מרגיש שהוא יכול וצריך לשפר את היכולת בנאומים.

כשנכנס הרב בן דהן לכנס העניין הפך למסובך יותר מכיוון שבמסגרת עבודתו הוא צריך לנאום ולשוחח עם התקשורת באופן תכוף ביותר, דבר שהפריע לו, לא מעט.

לאחרונה פנה סגן השר למומחה בבית חולים הדסה ולאחר שאושר כי הבעיה אינה פיזיולוגית אלא נובעת מיובש בגרון, פנה הרב בן דהן לקלינאית תקשורת על מנת לפתור את הבעיה. השבוע הוא החל את הטיפולים ולומד כיצד לשפר את קולו וכיצד לדבר נכון. אם תהיתם השיעורים משולמים מכיסו הפרטי, ולא מתקציב הקשר עם הבוחר, למרות שאין ספק שהקשר יהיה הרבה יותר יעיל וטוב בעקבות הטיפולים הללו.

"אני מאמין שכל חבר כנסת, וודאי חבר ממשלה, צריך לרכוש כישורי הופעה מול קהל ותקשורת. זו לא בושה אם מבקשים עזרה מאנשי מקצוע", אמר בידיעות אחרונות הבוקר (ה'). "אני מקווה שאוכל לדבר נכון יותר מהבטן ולשפר את הנשימה. אולי זה לא יהפוך אותי לפוליטיקאי טוב יותר אבל לפחות לנואם טוב יותר".

סגו השר הוא לא הפוליטיקאי הראשון שיש לו קול גבוה וצרוד, מדגיש איתמר אייכנר, אך ככל הנראה הוא הראשון שמחליט לטפל בבעיה ולבקש סיוע מקצועי. "קולות של אלפי אזרחים היו דרושים כדי שאכנס לכנסת, המינימום זה שאתן להם את הקול שלי, בצורה הכי נעימה שלו", אמר סגן השר. "הבנתי שיש לי חולשה, והיה ברור לי שאני צריך לטפל בה".