פוסט של השר אורבך גורר מלחמת השמצות בין עיתונאים חרדים לדתיים

אורי אורבך פרסם פוסט אודות מצבו הבריאותי ועקץ את העיתונאים החרדים, לאחר שאתר חרדי זניח פרסם אייטם שקרי על מצבו הבריאותי. התוצאה: התנגחות חזיתית בין עיתונאים חרדים ודתיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/05/14 22:21 כ באייר התשעד

פוסט של השר אורבך גורר מלחמת השמצות בין עיתונאים חרדים לדתיים
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

פוסט של השר אורי אורבך חולל היום (ג') מלחמה בין עיתונאים חרדים לדתיים. אתר חרדי זניח בשם 'הקול החרדי' פרסם מוקדם יותר היום (ג') ידיעה שקרית בה נכתב כי השר אורי אורבך נמצא במצב קשה מאוד בבית החולים שערי צדק וכי ראש הממשלה ביקר אותו, בעוד שאורבך ביצע הליך שגרתי בבית החולים וראש הממשלה ביקר את אורי אליצור.

בתגובה פרסם השר אורבך פוסט חד בפייסבוק בו הבהיר כי מצבו טוב והוסיף כי בעקבות ביקורו של רה"מ אצל אורי אליצור "מיד פורסם באתר בשם הקול היהודי ולאחריו ברוטר ובזבלונים חרדים אחרים שרה"מ ביקר אצל השר אורי אורבך המאושפז במצב קשה", כתב ושלח עקיצה לעיתונאים החרדיים: "עכשיו תתארו לעצמכם במה אני עסוק כרגע, במקום לנוח קצת? בהפגת שמועות ובהרגעת ציבור אוהביי. לא ייאמן. איך יהודים שמתיימרים להיות שומרי תורה ומצוות מרשים לעצמם מה שאף עיתונאי חילוני, דתי או סתם בנאדם לא מעז לעשות? אז שנהיה בריאים, ושהשם ישלח לכולנו רפואת הגוף, ולרכלנים - רפואת הנפש".

בתגובה לפוסט של אורי אורבך החלה מלחמת השמצות בין עיתונאים חרדיים ודתיים. הראשון היה עמית סגל שכתב "עשרה קבין של רכילות, שקרים וטינופת ירדו לעולם, ואת כולם פחות או יותר לקחו אתרי הנייעס וקבוצות הווטסאפ החרדיות", וזכה לתגובות נזעמות.

העיתונאים החרדיים לא פספסו את ההזדמנות והעיתונאי אליעזר היון בחר לתקוף את אורי אורבך על דבריו כנגד חרדים במילים חריפות. "אורי אורבך הריק, הודיע ממיטת חוליו שהוא צריך 'להדוף את השמועות של הזבלונים החרדיים'. האיש שוכב חולה בבית החולים, איש אחר מן המחנה שלו, אורי אליצור נמצא במצב קשה, וכל מה שמעניין את הפוליטיקאי - ליצן הזה, זה איך להשתלח שוב במדיה חרדית שולית שהתבלבלה בינו לאורי אחר. ככלות הכל איך אפשר להתבלבל, הוא הלא השר לענייני משהו".

כתבי מקור ראשון גדעון דוקוב ואריאל פלסקין תקפו את היון בתגובות לפוסט שלו. "נשאלת השאלה מאיפה הצורך שלכם להגן על זבלונים חרדים שאיסור רכילות הוא אפילו לא המלצה עבורם. ואז עוד תוקפים את הקורבן. חבורת פאתטיים", כתב דוקוב ופלסקין הוסיף: "יש לך כיפה של אדם חרדי על הראש. איך אתה לא מתבייש ליפול בלשון הרע מהסוג הכי גרוע שיש? הוא גם לא בבית חולים, גם לא חולה בכלל, גם היה היום בכנסת פעמיים, וגם לא מדבר ולא ידבר ככה על חרדים. גועל נפש".

אלישיב רייכנר תקף גם הוא בחריפות את היון על דבריו. "הפובליציסט החרדי אליעזר היון מנצל את ההזדמנות כדי להתגולל עוד קצת על חשבונו של אורבך. "אורי אורבך הריק" הוא קורא לו, "הפוליטיקאי ליצן הזה", הוא ממשיך, ומקנח לבסוף בבדיחה הממוחזרת שלו על אורבך - "השר לענייני משהו". אם אחרי הטעות המצערת של האתרים החרדים, מישהו עוד היה צריך הוכחה לעליבות של העיתונות החרדית, בא היון וסיפק אותה.

בינתיים בתוך המגזר החרדי, ניסתה העיתונאית החרדית שיפי חריטן להגן על אורבך, ותקפה את מפרסם הידיעה המקורית אודות השר "אחים שלי, חרדים: סטטוסים "שנונים" על מצב בריאותו של אורי אורבך לא הופך אתכם לחכמים יותר. סורי, איזשהו ילד מאתר פח פרסם ידיעה מרושעת מבלי שטרח לאמת פרטים מזהים (בסיסי) ובמקום להסתכל לאמת בעיניים, ולהודות שבגלל ילדים חסרי אחריות שמפיצים מה שבא להם, בלי שמץ של עבודה עיתונאית, אנחנו סופגים אש - אתם מנסים להפוך את אורבך לאהבל. אולי בהזדמנויות אחרות כן, הפעם, מה לעשות, הוא צודק. לא בכזאת קיצוניות, אבל תכלס האידיוט הראשי בסיפור הפעם, זה הפח שמתיימר לשחקותה עיתונאי והפך אותנו לבלאי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן