ערוץ 10 מחפש כתבים ימניים וחרדים

בחדשות 10 הוחלט על גיוון הכתבים והפרשנים ורענון השורות במגזרים שנמצאים פחות על המסך כבעלי דעות ימנית, חרדים, אתיופים ועוד. דרוקר: זה לא יכול להיות שאנחנו נהיה יותר מדי הומוגנים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/06/15 18:25 א בתמוז התשעה

ערוץ 10 מחפש כתבים ימניים וחרדים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם נראה יותר דתיים ימנים וחרדים בחדשות 10 לצדו של צבי יחזקאלי? על פי דיווח ב'וואלה' הוחלט בחדשות 10 לרענן את השורות והם מחפשים כתבים ופרשנים דווקא מהמגזרים שנמצאים פחות על המסך - ערבים, אתיופים, חרדים, דתיים, רוסים, ובעלי דעות ימניות כשהמטרה היא להגיע לגיוון תוך שנה.

במהלך השבוע נפגש מנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז, עם קבוצת חרדים, חלקם עיתונאים, כחלק מהמהלך של איתור כתב חרדי לערוץ. הפגישה נערכה בהמשך לכינוס עובדים שנערך לפני חודש וחצי בערוץ 10, ובמהלכו חזר הכתב הבכיר רביב דרוקר על הצורך בגיוון המסך וזכה לגיבוי ממנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי ומיוכפז.

על פי הדיווח, ככל הנראה גם עמדת הכתב הפוליטי שהתפנתה עם עזיבתו של נדב פרי גם היא תינתן על פי היעד החדש של גיוון הייצוג המיגזרי בערוץ עם עדיפות לאישה.

הערוץ שזקוק לאישורו של נתניהו כדי לחדש את הרישיון טען כי המהלך החדש לא נוצר למטרות חנופה לראש הממשלה כיוון שהערוץ בדרך לקבלת רישיון למשך 15 שנה, לדבריהם, נתניהו אינו מהווה השפעה משמעותית על הערוץ, שלא נמנע מלתקוף את נתניהו גם בימים שגורלו היה בידיו.

"מה שיפה במדיניות הזו זה שהיא באה ממקום נקי. אני דוחף לזה שנים, חייבים להיות יותר ימנים, יותר רוסים, יותר ערבים ויותר חרדים. זה לא יכול להיות שאנחנו נהיה יותר מדי הומוגנים. אבל החברה תמיד הייתה במאבקי הישרדות וקיום ואף אחד לא הצליח להתפנות ולחפש את הכתבים האלו, וצריך לחפש, זה מאמץ אקטיבי, לא מדובר בבוגרי גלי צה"ל שמגיעים באופן טבעי. ועכשיו מנהלי הערוץ וחברת החדשות שמו את זה כיעד חד משמעי. אמנם מפעם לפעם הביאו לחברה מי שלא נראים כמו התו של אשכנזי, שמאלני, חילוני, זכר, אבל זה לא מספיק" אמר דרוקר ל'וואלה'.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן