עובדי "מעריב" אישרו את מתווה ההבראה של בן צבי

העובדים אישרו את המתווה המעודכן שהוסכם בין המו"ל בן צבי ליו"ר ההסתדרות עיני. בינתיים, משכורות עובדי "מקור ראשון" לחודש יוני - טרם הועברו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 23:19 ג באב התשעג

עובדי "מעריב" אישרו את מתווה ההבראה של בן צבי
יחצ, צילום: יחצ

עובדי ”מעריב“ אישרו הערב (ד‘) את מתווה ההבראה שהציג מו“ל העיתון שלמה בן-צבי. בפגישה בה השתתפו עיתונאי ”מעריב“ בלבד, ללא עובדי ”מקור ראשון“, ללא עובדי המנהלה וללא העובדים הבכירים שהצטרפו יחד עם בן צבי לאחר עסקת הרכישה, עברה ההצבעה ברוב של 56 בעד מול 43 נגד. אחוזי התמיכה במתווה בן-צבי בקרב עובדי ”מקור ראשון“ ובקרב חלק מהעיתונאים שלא הגיעו לאותה אסיפה הערב, גבוהים הרבה יותר ומתקרבים לכ-90%.

לפי המתווה המעודכן שסוכם בין בן צבי ליו“ר ההסתדרות עופר עיני, על אף הפיטורים וקיצוצי השכר שיגרור המתווה, עובדים שמשכורתם נמוכה מ-7,500 שקלים - לא יספגו קיצוץ בשכרם. כמו כן, מתווה הפיטורין ישתנה. לפי המתווה המקורי של בן צבי, כ-40 עובדים משני העיתונים ”יופרשו מרצון“, מערכת העיתון תועתק ברובה מתל אביב לירושלים (למשרדי מקור ראשון - י.א) ומקבלי שכר מ-6,500 יספגו קיצוץ במשכורתם ביחס של 5%-15%, בהתאמה לגובה השכר שלהם.

עובדי ”מקור ראשון“ ו“מעריב“ לא קיבלו היום את משכורתם לחודש יוני. בהנהלת העיתון האשימו את ההסתדרות בנקיטת סחבת ומנגד האשימו העובדים את ההנהלה בכך שהיא ”מחזיקה“ את המשכורות כערובה לאישור המתווה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן