סקר TGI: העיתונות המודפסת ממשיכה לצנוח

עיתוני המגזר לא מצליחים להתאושש. מספר חודשים לאחר רכישתו של מקור ראשון בידי ישראל היום מגמת ההיחלשות של העיתון נמשכת. בשבע מתייצב אך לא מצליח לחזור לימי הזוהר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/14 15:20 א באב התשעד

סקר TGI: העיתונות המודפסת ממשיכה לצנוח
shutterstock, צילום: shutterstock

סקר TGI המתפרסם הבוקר (ב') חושף כי מגמת ההיחלשות של העיתונים הדתיים, כמו שאר העיתונים המודפסים, נמשכת. על פי נתוני הסקר הבוחן את רמת החשיפה לאמצעי התקשורת השונים, העיתון המרכזי של המגזר 'מקור ראשון', אשר נרכש באחרונה על ידי 'ישראל היום' רושם ירידה באחוזי החשיפה של העיתון 3.1%, לעומת 3.6% בחציון הקודם. עם זאת, בממוצע השנתי מצליח העיתון לרשום יציבות. החינמון 'בשבע' זוכה לחשיפה של 5.1%, לעומת 5.0% לה זכה בחציון הקודם של השנה.

בשנים האחרונות רושמים עיתוני המגזר ירידות הדרגתיות מתמשכות. בשנת 2008, ימי הזוהר של העיתונות הדתית הכתובה, עמדה חשיפת החינמון 'בשבע' על 6.1%, ב-2010 ירדה ל-5.9% וכעת עומדת על 5.0% בלבד. גם בעיתון "מקור ראשון" נמשך הירידה, ומימי הזוהר בהם זכה ל 3.9%, בסקר הנוכחי הוא עומד על חשיפה של 3.1%. לנתון לא מעודד במיוחד לעיתון שעבר לא מעט טלטלה בתקופה האחרונה.

תחנת הרדיו הסרוגה גלי ישראל, מתחזקת מעט, ועומדת כעת על שיעור חשיפה של 2%. יש לציין כי לאחרונה פתחה התחנה בקמפיין מיתוג מחדש והחליפה חלק מלוח השידורים. עם זאת התחנה הסרוגה נמצאת עדיין הרחק מאחיותיה החרדיות. רדיו 'קול חי' ממשיכה לעלות ומגיעה ל-5.6%, ותחנת הרדיו 'קול ברמה' ממשיכה להוביל עם 6.1% חשיפה.

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.

מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקרTGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-31 מאז השקתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן