סופיה רון מוריה: שוקלת להתמודד לבית היהודי

אחרי חרושת שמועות, הודיעה הבוקר הכתבת הפוליטית של העיתון מקור ראשון על כוונה עקרונית להתמודד בפריימריז בבית היהודי. עם זאת היא מדגישה: "לא מדובר בהחלטה סופית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/12/14 12:11 י בכסלו התשעה

סופיה רון מוריה: שוקלת להתמודד לבית היהודי
סופיה רון מוריה, צילום: סופיה רון מוריה

אחרי חרושת שמועות, הודיעה הבוקר (ג') הכתבת הפוליטית של העיתון מקור ראשון לעורכי העיתון על כוונה עקרונית להתמודד בפריימריז בבית היהודי.

בעוד הפריימריז לראשות המפלגה נקבעו לחודש הבא, פריימריז לרשימה לכנסת עדיין לא נקבעו, אך יחד עם זאת ייתכן מאוד כי הם ייעשו בקרוב שכן על פי ההערכות כרגע הבחירות הכלליות לכנסת יתקיימו במרץ 2015.

רון מוריה עדיין עובדת כיום ככתבת הפוליטית של העיתון, כך שעלול להיווצר ניגוד עניינים. בשיחה קצרה עם 'כיפה' הסבירה רון מוריה כי היא עדיין לא מתכוונת לעזוב את העיתון, אך למען הגילוי הנאות היא הודיעה לעורכי 'מקור ראשון' על כוונה עקרונית להתמודד לרשימת הבית היהודי לכנסת ה-20.

"אני עדיין לא קיבלתי החלטה סופית אך אני שוקלת בחיוב את הנושא. על כן, למען הגילוי הנאות דיברתי עם עורכי העיתון והסברתי להם את המצב. אם אכן אחליט להתמודד לתפקיד אתפטר מתפקידי בעיתון".

יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט: ״אני מברך את סופיה רון מוריה שהודיעה לי הבוקר על הצטרפותה לשורותינו בדרך להקמת נבחרת לאומית מנצחת מול עמדות השמאל. סופיה היא עולה מרוסיה ופעילת המחתרת הציונית בסנט פטרסבורג שהגיעה לתפקיד בכיר בעיתונות תוך שמירה על עמדות לאומיות וציוניות מוצקות, ומהווה בשורה גם לציבור העולים מרוסיה החפצים בזהות יהודית ועמידה נחושה. אני מאחל לה ולכל מתמודדי הבית היהודי הצלחה״

מ'מקור ראשון' נמסר בתגובה: "מאחלים לה הצלחה רבה בדרכה החדשה”.