סג"ל: לימין אסור להיות סארקסטי

אראל סג"ל התייחס לסערה האחרונה בנוגע לדבריו על סגן הרמטכ"ל, האשים את כלי התקשורת באמות מידה אחרות כלפי הימין והכריז כי יותר לא ישתתף בהפגנות להצלת ערוץ 10

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/05/16 10:15 ז באייר התשעו

סג"ל: לימין אסור להיות סארקסטי
דוברות, צילום: דוברות

איש התקשורת הראל סג"ל, תקף בריאיון שנערך עמו ב"גלובס" את היחס לו הוא זוכה והביע ביקורת על התנהלות מולו בשבוע האחרון בכל הנוגע לציוץ שלו על סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן.

כזכור, אמר גולן בנאומו בערב יום השואה: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

סג"ל צייץ בתגובה לדברים כי "על פי דבריו, אני מבין שסגן הרמטכ"ל שלנו הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמכט". הציוץ ספג ביקורת רבה גם ממנהל גל"צ שם החל סג"ל לשדר לאחרונה ובכלי תקשורת רבים. בין היתר ועד העובדים של גל"צ טרח אף הוא לשגר גינוי לדברים.

"הציוץ על סגן הרמטכ"ל היה הרבה יותר לגיטימי מאשר הבדיחה על סתיו שפיר", אמר סג"ל בראיון כשהוא מתייחס לסערה הקודמת כאשר לעג בתכניתו בערוץ 20 לשפיר והשמיע בדיחה גסה.

"אני מודה במה שקרה שם. מיד אמרו עלי שאני הסתתי לרצח. עשו לי מעשה נבזי. ישר באו וטענו שאני קראתי לסגן הרמטכ"ל נאצי. לימין אסור להיות סרקאסטי לי אסור להשתמש במילים שאומר סגן הרמטכ"ל עצמו. אם כולנו גרמניה הנאצית (כפי דבריו), אז הוא סגן מפקד הוורמאכט", אמר סג"ל.

לדבריו, "בשבוע האחרון שנעשה פה מעשה - אחד העלובים והכי לא הוגנים. אם אתה לוקח ציוץ ומשנה את המסר שלו - הפכו אותי למי שקרא לסגן הרמטכ"ל נאצי, כאילו אני משוגע מאלה שעומדים וצורחים עם קצף בשיניים. אני מכיר את מלחמת העולם השנייה לא רע, אני לא אקרא לסגן הרמטכ"ל נאצי. אני מצטער, אני מודה שנלחצתי. אף אחד לא יצא להגנתי, קיבלתי גינוי מוועד העובדים של גל"צ, מי קיבל גינוי כזה?".

"בניגוד לדימוי שהדביקו לנו שאנחנו חבורה חשוכה, לאומנית פרימיטיבית שסותמת את הפה לכולם, זו חבורה באמת הטרוגנית שבאמת יש פה שוק רעיונות חופשי שמותר להגיד הכל", אמר סג"ל.

יחד עם סג"ל רואיינו גם אנשי התקשורת, שמעון ריקלין, ליטל שמש ואיתן זליגר, שהלינו על חוסר הקולגיאליות של העיתונאים בגופי השידור האחרים כלפי ערוץ 20, ועל כך שהם אינם מתייצבים לצדו אל מול ההתקפות אליו. "ערוצים אחרים מבקשים לסגור אותנו", אמר שמעון ריקלין ותקף את מועצת הכבלים והלוויין, שהורתה להוסיף שקופית לפני התוכנית שמבהירה כי הדברים הנאמרים בה הם סאטירה, לאחר שסג"ל לעג לחברת הכנסת סתיו שפיר. "זו חרפה לתקשורת הישראלית", אמר ריקלין.

לדברי הפאנליסט איתן זליגר, "יש דין הפרות 20 ודין הפרות ערוץ 10. כשערוץ 10 הפר ברגל די גסה הייתי בהפגנות להצלת ערוץ 10". זליגר וסג"ל שהשתתף אף הוא בעבר בהפגנות, הצהירו נחרצות כי לא ישתתפו יותר בהפגנות להצלת ערוץ 10 בשל התנהלותו השמאלנית.