משה קלוגהפט נבחר כיועץ האסטרטגי המוביל

אחרי שהצליח לעורר סערה עם קמפיין השתולים. נבחר קלוגהפט בראש רשימת היועצים האסטרטגים של העיתון גלובס

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/01/16 09:25 יח בשבט התשעו

משה קלוגהפט נבחר כיועץ האסטרטגי המוביל
יחצ, צילום: יחצ

התקשורת החילונית לא ממש אוהבת את משה קלוגהפט, בשנה האחרונה ספג קלוגהפט קיתונות של ביקורת על קמפיין השתולים אותו ניהל ועל הייעוץ לבית היהודי, ועכשיו זוכה קלוגהפט למעט קורת רוח.

המגזין 'פירמה' מבית גלובס פרסם היום את רשימת מאה המשפיעים של ישראל בתחומים השונים: פוליטיקה, תקשורת, פרסום, יחסי ציבור ועוד ומשה קלוגהפט דורג הראשון מבין היועצים.

עורכי הדירוג הסבירו את הבחירה בקלוגהפט, "אם לשאול ציטטה מהסרט 'החשוד המיידי', התעלול הכי מרהיב של יועץ התקשורת משה קלוגהפט הוא לגרום לנו לחשוב שהוא לא באמת קיים. הדבר אפילו בא לידי ביטוי בשם החברה שלו EDK (ראשי התיבות של "אין דבר כזה"), פה ושם הוא נחשף, אבל גם בעלי החושים החדים ביותר יתקשו לאתר את טביעות אצבעותיו במהלכים שמשנים את פניה של המדינה בשנים האחרונות", נכתב בהסבר.

"קלוגהפט הוא השף שלעולם לא יזרוק צפרדע לסיר רותח, אלא יכניס אותה למים קרים ויחמם את הסיר לאט לאט - כדי שלא תרגיש שהיא מתבשל", הם מוסיפים דימוי אכזרי למדי.

לדבריהם, על אף הכישלון בבחירות של הבית היהודי עדיין יש לקלוגהפט הישגים נאים גם בתחום הפוליטי, "השפעתו לא נגמרת במספר המנדטים של הבית היהודי, אלא בהבניה איטית של התפיסה שאופייה היהודי של ישראל בסכנה. בדיוק המוליך שבאמצעותו האמירה של נתניהו על הערבים שמגיעים באוטובוסים לקלפיות הפכה לכל כך משמעותית".

לטענתם, "קלוגהפט הוא הראשון לזהות שהאויב הכי גדול של השמאל הוא השמאל עצמו, שמופל בכל פעם לבורות הפרובוקציה".

בגלובס מתייחסים גם לטענות כלפיו, "זה מה שקלוגהפט עושה: מוצא את היבלת, דוקר בה דקירה קטנה, ורואה את כל תוכנה פורץ החוצה מעצמו. אפשר לסלוד משיטותיו, ובוודאי שאפשר שלא להסכים עם עמדותיו הפוליטיות והגופים שהוא משרת, אבל אי אפשר להתווכח עם ההצלחה שלו, שנשענת על כלל זהב אחד שבמחנה היריב מסרבים בעיקשות להפנים: כשאתם הקהל של עצמכם, המסר שלכם לא מגיע לשום מקום אפקטיבי".

קלוגהפט בן ה-34 מייעץ גם לחברות מסחריות רבות ביניהן כחברת המוניות אובר שמנהלת מאבק כדי להיכנס לארץ למרות התנגדות בעלי המוניות. את דרכו בפוליטיקה החל כשהכיר את בנט כאשר היה בתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע, ויזם את הקמת דף הפייסבוק המצליח "ישראל שלי". קלוגהפט נשכר כאיש יחסי הציבור של הדף ומאז הוא מלווה את בנט ומנהל את מסעות הבחירות שלו. ב-2012 ניהל את מסע הבחירות של בנט לראשות הבית היהודי, שבסופו גבר על זבולון אורלב. בעקבות הצלחת המפלגה בבחירות 2013, בהן זכתה ב-12 מנדטים, הפך ליועצו הבכיר של בנט.

בנוסף לכובע היועץ האסטרטגי, קלוגהפט גם כותב שירים מוכשר שכתב שירים רבים לזמרים כעמיר בניון, חיים ישראל, דוד ד'אור, נינט, ישי לוי, רועי ידיד ועוד.