מפיצי "מקור ראשון" הכריזו על סכסוך עבודה

העובדים מתלוננים על הפרות בוטות של זכויותיהן הבסיסיות ומאיימים בנקיטת צעדים ארגוניים. גם עובדי "מעריב" מתלוננים על המיזוג עם "מקור ראשון": "המיזוג נעשה בהתעלם מנציגות העובדים"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 11/12/12 19:37 כז בכסלו התשעג

מפיצי "מקור ראשון" הכריזו על סכסוך עבודה
יחצ, צילום: יחצ

מפיצי העיתון ”מקור ראשון“ הכריזו היום (ג‘) על סכסוך עבודה, זאת לאחר שכ-134 עובדים במערך ההפצה של העיתון טענו להפרות בוטות של זכויותיהן הבסיסיות, לרבות אי מתן דמי הבראה והפרשות לפנסיה, אי מתן ימי חופשה ודרישה מעובדים שלא לצאת לחופשה עד שיימצא להם מחליף.

אוסאמה סייף, מנהל מחוז צפון בהסתדרות העובדים הלאומית, מסר כי למרות שנפח הפעילות של עובדי ההפצה ב“מקור ראשון“ דווקא גדל, הם עדיין מקבלים את אותו שכר כפי שקיבלו כשהועסקו. העובדים טוענים כי אם דרישותיהן לא ייענו, הם ינקטו בצעדים ארגוניים נוספים וייתכן ואף ישביתו את עבודתם.

בתוך כך, עו“ד אמיר בשה, המייצג את עובדי ”מעריב“, שיגר היום מכתב להנהלת ”מעריב“ שבשליטת שלמה בן צבי, בו הוא מתריע מפני הליכי מיזוג עם "מקור ראשון". במכתב נטען כי "לידי נציגות העובדים הגיעו דיווחים על מיזוג בפועל בין מערכת 'מעריב' לבין מערכת עיתון 'מקור ראשון', וזאת, באופן חד צדדי ובהתעלם מנציגות העובדים ובהתנהלות שהפתיעה מאוד את נציגות העובדים".

בשה ציין כי עובדי ”מעריב“ הונחו לבצע עבודות עבור מערכת "מקור ראשון". "אם לא די בכך, עיון בתלושי השכר שהונפקו בימים אלה לעובדים מעלה כי המעסיק הוא 'מקור ראשון' ובתוך כך, העובדים מתבקשים לחתום על חוזה העסקה עם שלוש חברות שונות באופן לא ברור", ציין בשה.

ב"מקור ראשון" טרם התייחסו לדברים.