"מעייני הישועה" - OUT, קבלו את "ישראלי"

אחרי יותר מעשור ולרגל ראש השנה, יופץ העלון "מעייני הישועה" תחת השם "ישראלי". במערכת העלון מבהירים כי התכנים המרכזיים ישארו, לצד פנייה חדשה לקהל החילוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/13 17:53 כח באלול התשעג

"מעייני הישועה" - OUT, קבלו את "ישראלי"

לרגל השנה החדשה ולאחר שעבר כברת דרך ארוכה, החל מהגיליון שיפורסם בראש השנה, יתנוסס שם חדש בראש העלון המוכר והנפוץ "מעייני הישועה" והוא יקרא מעתה - "ישראלי".

עורך השבועון, נריה רוזנברג, מבהיר כי השבועון בתכונתו החדשה ימשיך לעסוק בתחומים ובנושאים הנמצאים על סדר היום של הציונות הדתית ושל הציבור הכללי, ויחד עם זאת יציף את ערכי הציונות הדתית לעוד קהלים ומגזרים בחברה הישראלית, "הקו של השבועון יישמר ויתעצם, כותבים חדשים יופיעו בעיתון ויחד איתם נתרחב ונגיע לקהלים חדשים גם מחוץ לבתי הכנסת".

"שנים רבות תמך עלון 'מעייני הישועה' בתנועה ובפעילותה. בפרסומה, בהבאתה לידיעת הציבור, בגיוס תרומות ועוד", כתב אביחי בוארון מו"ל השבועון במאמר מערכת, את המהלך החדש. "ברבות השנים, הלך העלון והתפרסם כשבועון איכותי עם תוכן ייחודי. בתקופה האחרונה החל תהליך, בו קוראים רבים טעו לחשוב, שכל פעילותה של התנועה היא הוצאת העיתון לאור. מאידך, רבים ראו בשבועון מעין מניפסט של תנועת 'מעייני הישועה'. אכן, במשך שנים רבות דחף השבועון ועודד פעילות העוסקת בקרוב ובזהות יהודית ולמעשה היה שותף לעיצוב דור של פעילים חברתיים, בני הציבור הדתי לאומי, שיצאו לערי ישראל, לגרעינים תורניים ולעשיה חברתית-חינוכית למען הקהילה“.

בוארון הסביר כי כיום, ”שנים לאחר שהחלנו בעיצוב דעת הקהל בכיוון זה, ולאחר שניתן לומר בסיפוק שנחלנו הצלחה בתחום זה, יחד עם רבים אחרים, יש להרים את הראש לעבר הפסגות הבאות שעוד נכונו לנו".

לדברי בוארון, כעת יש לכוון לעבר אופק חדש - אופק ישראלי. "נכון, הדת היא הלוז של התרבות הישראלית וכאמור, אנו, בני הציבור הדתי-לאומי, לוקחים בשנים האחרונות את תפקיד כוהני הדת המרביצים תורה ברבים ואשרינו שזכינו בכך. אבל עכשיו אנחנו צריכים ללכת עוד צעד אחד קדימה. לגלות את הקודש שבחול הישראלי. לבנות חיים חוליים-קדושים בארץ ישראל ולהופיע את הקדושה בחיים הכלליים, בכלים הציבוריים והפרטיים. עלינו לצקת משמעות ותוכן חדש-ישן במונח 'ישראל'. לפזר את העמימות שעטפה את המילה הזו 'ישראל'. לסלק את הסיגים שדבקו במשמעות העמוקה של השם הזה ולגלות אותו במשמעותו העמוקה: ישראל - לשרות עם אל“, הוא כותב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן