מיהם העיתונאים מהימין שקיבלו הצעה מגל"צ?

על פי הדיווח פנו בתחנה הצבאית לאנשי תקשורת ימניים בכירים במטרה ליצור איזון מול מינויו של איש השמאל אבי ברזילאי כמנהל מחלקת החדשות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/01/16 16:19 י בשבט התשעו

מיהם העיתונאים מהימין שקיבלו הצעה מגל"צ?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עיתונאים ואנשי תקשורת המזוהים כימניים, טוענים כי מפקד גל"צ ירון דקל, הציע להם להשתלב בשידורי התחנה, ככל הנראה בניסיון להנמיך את גלי הביקורת לקראת מינויו של אבי ברזילאי לתפקיד מנהל מחלקת החדשות של התחנה. על פי הדיווח בערוץ 20 החלו גישושים עם העיתונאים אראל סג"ל, חנוך דאום ואפילו עם העיתונאי והח"כ לשעבר ינון מגל.

הדברים עלו אתמול בתכנית 'הפטריוטים' על ידי משתתף הפאנל, איש התקשורת, שמעון ריקלין שחשף את הפניות מהתחנה הצבאית לעיתונאים ימניים.

זוהי לא הפעם הראשונה ששמו של דאום עולה בנוגע לגל"צ, לפני כשנה גם עלה רעיון דומה אך בסופו של דבר הדבר לא יצא אל הפועל. על פי הטענות ב'וואלה' אראל סג"ל קיבל פנייה ואף נפגש עם דן שחורי, מי שניהל בפועל את מחלקת האקטואליה בתחנה הצבאית לאחר פרישתו של ספי עובדיה. הפגישה בין השניים התקיימה לפני כחודש וחצי ולסג"ל הוצע להשתלב בתחנה. יחד עם זאת, ההצעה שקיבל לא הייתה קונקרטית ולא הבשילה לכדי משא ומתן מתקדם.

דאום וסג"ל, המשדרים ברדיו גלי ישראל, אינם היחידים שקיבלו הצעה מדקל. על פי הטענות לפני פחות מחודש שוחח דקל גם עם חבר הכנסת לשעבר, ינון מגל ועלתה האפשרות שישתלב בתחנה הצבאית אלא שבתחנה חששו מהביקורת הציבורית שתתעורר אם הוא יצטרף לתחנה. למרות שמבחינת גל"צ הייתה עדיפות למגל שבזמן ההתנתקות היה כתב השטחים של ערוץ 10 והודר מהמסך על ידי ברזילאי שהיה אז מנכ"ל חברת החדשות בשל היותו מזוהה כימני.

חנוך דאום וינון מגל לא הגיבו לדברים. אראל סג"ל אמר בתגובה לוואלה: "אני לא מכחיש שנעשתה אליי פנייה, אבל הנאמנות שלי היא כמובן לרדיו גלי ישראל שם אני מגיש תוכנית יומית".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אין כל קשר בין מינויו של אבי ברזילי לתפקיד ראש מחלקת החדשות בתחנה, לבין פגישות שוטפות עם אנשי תקשורת שונים. מהסיבות המובנות כמובן שלא נתייחס לתוכנן של הפגישות".