מחמישה יוצא אחד: מי יחליף את קלמן ליבסקינד בגלי ישראל

אחרי שאראל סג"ל עזב הבריקו בגלי ישראל עם השילוב של נועם פתחי ויותם זמרי. עזיבתו של קלמן ליבסקינד מותירה את הנהלת התחנה בפני אתגר נוסף: מי ימלא את משבצת האקטואליה שתצליח לייצר סדר יום אחר?

חדשות כיפה עדי מאמו- שוורץ 06/12/16 18:35 ו בכסלו התשעז

מחמישה יוצא אחד: מי יחליף את קלמן ליבסקינד בגלי ישראל
יחצ, צילום: יחצ

שניים מערוץ 2, שניים ממקור ראשון ואחד מערוץ 10. מי יחליף את קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל?

העזיבה של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד את תחנת הרדיו של אזור יו"ש, גלי ישראל הותירה את התחנה בפני בעיה רצינית. מנכ"ל התחנה ישראל פריד השתבח בעובדה ששניהם 'נלקחו' לתחנות רדיו ארציות ומובילות בגל"צ ובשידורי התאגיד ואמר בראיון לגלובס: "העובדה שתהיה לקלמן תוכנית ברשת ב' ושיש בגלי צה"ל תוכנית לאראל סג"ל היא סוג של ניצחון שלי", הוא אומר, "כי המטרה שלי, האג'נדה שלי, היא להביא את קול העם לציבור. ואם לקחו עכשיו את התוכניות האלה לתחנות האלה אז יש לי 'גלי ישראל' גם בגלי צה"ל וגם ברשת ב'. אמנם, זה רק לשעה או שעתיים וזה עדיין לא מספיק".

אבל למרות חגיגות הניצחון, ישראל פריד והנהלת התחנה נשארו עם כאב ראש לא קטן: מי ייכנס לנעליים של ליבסקינד שזכה למחמאות מימין ומשמאל על התוכניות ששידר במשך כחמש שנים.

מבירורים ובדיקות שעשינו בתחנה, אלו הם חמשת המועמדים שנבדקו בהנהלת התחנה כמי יחליפו את ליבסקינד. מול חלקם התנהל מו"מ כספי וההחלטה עדיין לא התקבלה.

יאיר שרקי (23) צעיר המועמדים, אבל לפי מקורות בתחנה, אחד המובילים. החל את דרכו העיתונאית בגלי צה"ל ומיד לאחר שחרורו החל ככתב דתות בחברת החדשות של ערוץ 2. מאחורי שרקי כבר מספר סקופים לא מבוטל כדוגמת: חשיפת הקלטת של הרב עובדיה כשהוא מדבר נגד אריה דרעי, את פרשת הרב עזרא שיינברג, ופקיד במשרדי הרבנות בחיפה שטרטר זוגות שנרשמו דרך ארגון 'צהר'.

(צילום: צילום מסך)

אלמוג בוקר (38), סיים תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית ספיר. ב-2003 החל לעבוד בתקשורת בעיתון "זמן הנגב" מרשת מקומוני מעריב, ושימש כתב מוניציפלי וכתב חדשות באזור הדרום. ב-2005 עבר לתחנת הרדיו "רדיו דרום" (הבעלים של רדיו דרום הם גם הבעלים של גלי ישראל. עמ"ש) בה שימש כתב ומנהל מחלקת החדשות בתחנה. ב-2007 עבר לשמש כתב במעריב לענייני חבל לכיש. בהמשך השנה מונה לכתב חדשות 10 בדרום.

(צילום: צילום מסך)

אריאל כהנא, הכתב המדיני של מקור ראשון. החל את דרכו בתקשורת ב-1996 כעורך ומגיש ברדיו ערוץ 7 ומשנת 2009 מסקר את התחום המדיני ככתב של מקור ראשון וnrg.

זאב קם (37), הכתב הפוליטי של מקור ראשון nrg. אם אכן ימונה קם לתפקיד זה יהיה סוג של סגירת מעגל עבורו. עורך דין בהכשרתו, שימש במשך כשנתיים ככתב הפוליטי של תחנת הרדיו 'גלי ישראל' והגיש בה את התוכנית 'זמן תגובה'. החל לכתוב במקור ראשון במוסף 'צדק' שנסגר בינתיים ועבר לשמש ככתב הפרלמנטרי של העתון והאתר. גם אחרי שעזב את התחנה המשיך קם לשמור על יחסים חמים והחליף בעבר את ליבסקינד כשהיה בחופש או עלה כפרשן פוליטי בתוכניות השונות.

(צילום: מתוך הפייסבוק)

עופר חדד (33), מונה לפני כשנתיים וחצי לכתב ההתישבות של חברת החדשות של ערוץ 2 לאחר מספר שנים ככתב הדתות וכן מגיש מבזקים בערוץ ובאתר האינטרנט. חדד, בוגר ישיבת ההסדר הוריד את הכיפה במהלך השנים אך לפני כ-4 שנים כתב פוסט שהסעיר את הרשת המגזרית כשהודיע שהחזיר אותה בפוסט.

(צילום: פייסבוק)

מרדיו "גלי ישראל" נמסר: "רשימה יפה, אלה אכן האנשים שהגישו את התכנית כמחליפים חד-פעמיים בשבועיים האחרונים וכולם יקירי המערכת. בימים אלה אנחנו שוקדים במרץ על התכנית החדשה שתמלא את רצועת הבוקר המרכזית. כמה אופציות כבר נבדקו, חלקם בשידור וחלקם מחוצה לו, ולא כולם בשביל האופציה להגיש באופן קבוע. אנחנו מבטיחים למאזינים תכנית עיתונאית איכותית."